אירוע פח"ע קשה אירע הבוקר (רביעי) בחדרה. מחבל תושב אום אל פחם, דקר שישה עוברי אורח בארבע זירות. שני גברים בני 30 ו-50 שנפצעו באורח אנוש, שלושה פצועים בני 55, 60 ו-70 באורח קשה ופצוע נוסף באורח בינוני.

זה יכל להיגמר גרוע יותר: זה מה שנתפס על המחבל בחדרה

עלו טענות בנוגע לתפקוד ומהירות התגובה של המשטרה באירוע, כאשר כוחות הביטחון טענו תחילה שלא מדובר בפיגוע על רקע לאומני ובדקו חשד לאירוע פלילי. בהמשך התבהרה תמונת המצב.

במשטרה הודפים את הביקורת על הטיפול בפיגוע הבוקר בחדרה ומציינים: "לראשונה התקבל דיווח אודות פצוע מאירוע אלימות. שוטרים שהגיעו למקום וגבו עדויות שמעו מאחד הפצועים כי התעמת עם אחר שדקר אותו. אזרח נוסף שנפצע טען כי הבחין בשניים כשהם מתעמתים, ניסה להפריד ביניהם ונדקר אף הוא. השניים מסרו על אופנוע שנמלט מהזירה, אולם לא מעבר.

"בחלוף כ-15 דקות התקבל דיווח על אירוע דקירות נוסף ומיד לאחריו על זירה שלישית. כאן התחיל להתחזק החשד שמדובר באירוע טרור ולא אירוע פלילי. צריך להבין שבזמן אמת מתקבל במוקד מבול של קריאות ודיווחים, כולם נבדקים כי אין לנו את הזיהוי של החשוד, אלא רק את הידיעה על אופנוע שנמלט מהזירה הראשונה. זה מגלה ערנות מצד האזרחים, אבל מצד שני זה מקשה מאוד על התנהלות השוטרים והטיפול באירוע כי חלק לא מבוטל מהקריאות היה שגוי.

"כוחות גדולים של משטרה סרקו את האזור וניהלו מצוד אחר אופנוע תוך סיוע של מסוק משטרתי שחג באוויר. דיווח על זירה נוספת הוביל את שלל הכוחות לאותה זירה, ובמקביל אזרחים שזיהו את החשוד נטרלו אותו כשהשוטרים נמצאים ממש בסמיכות אליהם. ברשותו של המחבל נתפסו סכין וגרזן וללא ספק ייתכן שתכנן לצאת למסע רצחני, כך שהפיגוע הסתיים יחסית מהר, למרות שמדובר בארבע זירות. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמחבל רכב על אופנוע ופשוט עבר מזירה לזירה באופן שהקשה על מעצרו. כעת הוא נמצא בחקירת שב"כ".