לוחמי היחידה המרכזית של מחוז מרכז יחד עם שב"כ, ביצעו מעצר של חמישה חשודים תושבי טייבה, לא מוכרים למשטרה, בגין שבועה לארגון דאעש ותכנון מוקדם לביצוע פיגוע משולב של מכונית תופת וירי בקניון עזריאלי. ברשותם נתפסו רובה מסוג קרלו ואמצעים נוספים. שלשום הוגשה הצהרת תובע, יוגש מחר כתב אישום בגין פעילות טרור. במעצר השתתפה יחידת הגדעונים.

ראשיתה של הפרשיה הבטחונית, עם מעצרם של מובילי התשתית- מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף, תושבי טייבה, המחזיקים באידאולוגיה של ארגון הטרור דאע"ש, כאשר עם התפתחות החקירה המשולבת עלה כי השניים עסקו בכוונות יציאה לזירת לחימה של דעא"ש בחו"ל וקיימו קשרים עם גורמי דאע"ש זרים. עוד נחשף כי גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים- סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי, לטובת קידום פעילות טרור בישראל.

במשטרה מספרים כי השישה, בני 20-30, נשבעו אמונים לארגון המדינה האסלאמית - דאעש, ועסקו בקריאת תכני הסתה של הארגון. עוד נתפסו ברשותם חומרים כגון אשלגן.

כאמור, הם תכננו לבצע פיגוע משולב - הכנת מכונית תופת ובמקביל ביצוע ירי. הם התכוונו להגיע לאזור הומה אדם באזור המרכז, ובין היתר סימנו את מגדלי עזריאלי.

שירות הביטחון הכללי והמשטרה מדגישים כי מדובר בהתארגנות חריגה ומסוכנת של אזרחים ישראלים, אשר חברו יחד לקדם פעילות ביטחונית חמורה נגד מדינת ישראל ואזרחיה בשם אידאולוגיית דעא"ש. תכניתה של התשתית סוכלה על ידי שב"כ ומשטרת ישראל בעקבות פעילות מודיעין מדויקת ואפקטיבית. 

ממ"ז מרכז- ניצב יאיר חצרוני ציין כי מדובר בפרשיה בטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה והשב"כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. אנו רואים בחומרה יתרה כל כוונה של גורמים בעלי אידאולוגיה קיצונית לקדם פעילות ביטחונית ועל כן, נמשיך לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק ולנקוט במלוא העוצמה עם האמצעים העומדים לרשותנו כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה.