שופט בית המשפט השלום, מנחם מזרחי, גזר באחרונה, את דינו של רז קליג, בלש במשטרה שהורשע בשתי עבירות של תקיפה סתם. השופט מנחם מזרחי דחה את בקשת ההגנה לביטול ההרשעה, אך קבע עונש של 400 שעות שירות לתועלת הציבור, בנוסף, נדרש קליג לשלם פיצוי של 3,000 שקלים לכל אחד מהמתלוננים.

על פי כתב האישום, קליג תקף שני אזרחים במהלך ביצוע צווי חיפוש. באירוע הראשון, בהגיע המתלונן, הוא ביקש שקליג יציג בפניו את צו החיפוש. בשלב זה, אמר קליג למתלונן "מי אתה שתגיד לי איך לעשות את העבודה שלי" והיכה אותו בסטירה ללחיו, שהאדימה. המתלונן ברח מן המקום וקילל את קליג.

לבנון בהלם: זו לא ביירות, זה השוק המרכזי של מעוז חיזבאללה | צפו
"חשפנו את תוכנית צפון רדואן": הישג אסטרטגי יקר מפז במלחמה

בהמשך, פגש קליג את המתלונן בחדר המדרגות של הבניין ואז היכה בו בסטירה נוספת. המתלונן שאל אותו "מה יש לך ?" והנאשם השיב לו: "וואלק אתה לא יודע על מי נפלת..." ומיד בהמשך, הכה אותו הנאשם פעם שלישית בידו הימנית בשתי מכות חזקות באזור מותן שמאל. באירוע השני, "בעוד המתלונן כבול באזיקי ידיים, היכה אותו קליג במכת אגרוף בפניו, והמתלונן נפל על הספה מעוצמת המכה״.

השופט מנחם מזרחי נימק את החלטתו לדחות את ביטול ההרשעה: "הנאשם ביצע עבריינות אלימה חזרתית במסגרת מילוי תפקידו, הן כלפי שני מתלוננים שונים והן כלפי המתלונן נשוא האישום הראשון... אין מדובר באירוע חד-פעמי שאותו ניתן אולי היה להסביר בנסיבותיו המיוחדות של תפקידו הקשה והטובעני״.

למרות עדויות חיוביות מצד מפקדיו של קליג, שתיארו אותו כשוטר מצטיין ובעל הישגים רבים, השופט מזרחי קבע כי חומרת המעשים אינה מאפשרת ביטול ההרשעה. "אם בית-המשפט יורה על ביטול הרשעתו של שוטר בנסיבות אלו, עלול הדבר להעביר מסר שלילי," נכתב בגזר הדין.