בבית המשפט המחוזי בתל אביב הושמעה בשבוע שעבר בדיון שעסק בפרשת הצוללות הקלטה של שיחה שערכו מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום והרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' גבי אשכנזי, באשר למעורבותו לכאורה של ראש הממשלה והשר לשעבר אהוד ברק בסוגיית הצוללות. העיתונאית אילה חסון (כאן 11) שיתפה בפרטים נוספים בשיחה שקיימה היום (ראשון) עם אראל סג"ל ב-103FM.

"אני יכולה לצטט מתוך תמליל ההקלטה הסופר דרמטית שהושמעה בבית המשפט", אמרה בפתח השיחה. "מתנהל שם משפט מרתק, עולים שם דברים וואו, אבל נניח את הכל בצד כרגע. שיחה שמשטרת ישראל האזינה למי שהיה מפקד חיל הים צ'ייני לבין מי שהיה הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שהוא קורא לו עד היום המפקד. שיחה ששניהם רותחים מזעם, צ'ייני הוא סוג של חשוד בפרשה, נגיד שהתיק נגדו נסגר, היה שימוע ולא נמצא בו רבב משפטי שהוביל להגשת כתב אישום. הוא אומר לאשכנזי - 'אני לא מבין, אותי מאשימים שדחפתי את הצוללת השישית. אשכנזי אומר 'אין לך מה לדאוג, התנגדת, הכל ממוסמך'. ואהוד ברק שהלך בכל הכוח על הצוללת השישית, השם שלו לא מוזכר. אז אשכנזי מוסיף משלו: 'אני התלוננתי בזמנו אצל מבקר המדינה בנושא הזה. זה לא נבדק, יש איפה ואיפה".

הפור נפל: אלו המטרות שישראל תתקוף באיראן | דיווח
"חשפנו את תוכנית צפון רדואן": הישג אסטרטגי יקר מפז במלחמה

בהמשך הבהירה: "מי שפעלו למען הצוללות במדינת ישראל, ולמען ספינות הסער שמצילות בימים אלה, האנשים האלה זכאים למקום בעולם הבא, הם עשו דבר שמציל את המדינה, פעם אחת ביכולת היירוט המדינה שהם שותפים לה ופעם נוספת שהעולם יודע שאם מתעסקים עם מדינת ישראל, יש לה על פי מקורות זרים יכולות בים. זו הייתה שיחה סופר דרמטית".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אליעזר צ'ייני מרום (צילום: צילום מסך מתוך כאן 11)
אליעזר צ'ייני מרום (צילום: צילום מסך מתוך כאן 11)

"אני יודעת ששייקה ברקת הוצג כצדיק, הוא גזר קופון על העבודה שלו ולא עשה שום דבר בהתנדבות. ציטטתי תמליל של הקלטה שהושמעה בבית המשפט, הלכתי מילה במילה. בית המשפט שמע הקלטה. הם מדברים גם על כל מיני ספינים", אמרה.

סייעה בעריכת בכתבה: מיכל קדוש, 103FM