שקר לבן הוא לפעמים בסדר, אבל שבע בקשות מזויפות ומסמכים רפואיים מפוברקים? זה כבר קצת מוגזם. בית משפט השלום גזר בשבוע שעבר 10 חודשי מאסר בפועל וקנס של 5,000 שקלים על תושב ירושלים שבמשך למעלה משנה הצליח לדחות עונש מאסר כאשר זייף מסמכים רפואיים שלפיהם הוא חולה סרטן במצב קשה.

על פי כתב האישום, במשך כשנה וחצי הגיש הנאשם, בן 44 ואב ל-32 ילדים ממספר נשים, שבע בקשות לדחיית ריצוי עונש מאסר וקבלת חנינה מנשיא המדינה, תוך שצירף מסמכים מזויפים המעידים כביכול על היותו חולה סרטן סופני. פעם אחת טען שהוא חולה לוקמיה עם גרורות, בפעם אחרת טען שהוא עובר טיפול כימותרפי.

השופט ארנון איתן קבע בגזר דינו כי המעשים בהם הורשע הנאשם הינם חמורים, והם פגעו בשורת ערכים מוגנים: כיבוד שלטון החוק, החלטות שיפוטיות, וכן ערך השוויון שבין נאשמים. "הנאשם ניצל את רחמיו של בית המשפט, ובאמצעות מסמכים מזויפים המעידים לכאורה על היותו מצוי במצב סופני, הונה את המערכת המשפטית לאחר שהוטל עליו עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח".

בגזר הדין גם הודגש כי הנאשם פנה לבתי המשפט באמצעות עורכי דין שונים, אותם גם הונה, וכן הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה בצירוף המסמכים המזויפים.

על כך אמר השופט: "מעשה מסוג זה, שנעשה במשך תקופה ממושכת, מלמד מעבר לתכנון המוקדם, על תעוזה והעדר מורא החוק", למרות חומרת המעשים, השופט התחשב במספר גורמים מקלים, ביניהם העובדה שהנאשם נטל אחריות והביע חרטה, וכן שעבר הליך טיפולי במסגרת מאסר קודם. בנוסף, השופט ציין כי מאז ביצוע העבירות לא נפתחו נגד הנאשם תיקים חדשים.