הטיול הלילי של צעיר ואשתו ברחוב הרצל ברעננה, הסתיים בנפילה בעקבות בור במדרכה, פציעה ופיצוי על ידי עיריית רעננה בלא פחות מ-173 אלף שקלים כולל שכר טרחת עורך דין, כך קבע באחרונה שופט בית משפט השלום יוסי ברכיה, אשר גם אישר באופן חריג פיצוי חלקי עבור הוצאות קנביס רפואי למרות שלא הייתה המלצה מפורשת על כך המומחה רפואי.

התובע, גבר כבן 30, טען כי נפל בבור עמוק במרכז המדרכה בשעות הערב כאשר היה חשוך. לטענתו, המדרכה הייתה משובשת עם הפרשי גבהים, והתאורה הייתה לקויה בשל ענפי עצים שהסתירו את פנסי הרחוב. כתוצאה מהנפילה, טען התובע כי נגרמו לו נזקי גוף משמעותיים. מנגד, עיריית רעננה הכחישה את אחריותה וטענה כי נזקיו של התובע מכוסים על ידי תגמולי הביטוח הלאומי.

השופט יוסי ברכיה קבע כי העירייה אכן התרשלה באי-סילוק המפגע. הוא ציין בין השאר, כי המדובר היה בבור בעומק של תשעה סנטימטרים, על פי התמונות שהציג התובע, ומדובר בבור שיצר מפגע משמעותי בהתאם למבחני הפסיקה, ועל העירייה לדאוג לסילוקו. השופט גם קבע כי לתובע נותרה נכות רפואית משוקללת של 19% כתוצאה מהתאונה, הכוללת נכות אורתופדית ונכות פסיכיאטרית.

השופט גם לא ראה לנכון  להטיל אשם תורם על התובע: "מעידת התובע התרחשה בשעות הערב החשוכות. המקום בו צעדו לא היה מואר ונראה כי רק בהמשך הנתבעת דאגה לגזום את ענפי העצים במקום בכדי שהפנסים הנמצאים במקום יוכלו להאיר בצורה טובה על המדרכה", כתב השופט ברכיה.

בנוסף, השופט אישר באופן חריג פיצוי חלקי עבור הוצאות קנביס רפואי, למרות שלא הייתה המלצה מפורשת של מומחה רפואי שאמר כי הוא לא יכול לדעת אם השימוש בקנביס יכול לסייע לתובע. "בענייננו, התובע הציג רישיונות לצריכת קנביס לאורך מספר שנים והוא גם נשא בתשלום משמעותי עבור רכישת קנביס, ולאור הערת המומחה שקשר בין הצורך בקנביס לבין התאונה... מצאתי לאשר חלק מההוצאות שהוציא התובע בעבר, סך של 15,000 שקלים", כתב השופט ברכיה בהחלטתו.