חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה וחוקרי שירות ביטחון כללי (שב"כ) פענחו את פיצוץ המטען שנראה היה כתקלה טכנית לפני כחודשיים ברחוב הלח"י בתל ביב ובמסגרת החקירה עלה כי מדובר בפיגוע התאבדות מתוכנן בהכוונת מפקדת החמאס בתורכיה וככל הנראה , בדרכו אל היעד התפוצץ המטען למרבה המזל מוקדם מעט מהמתוכנן ובכך נמנע אסון כבד. היום יוגש כתב אישום כנגד שמונה מחבלים שנעצרו במהלך החקירה המשותפת למשטרה ולשב"כ ונטלו חלק בתכנון ובהוצאה לפועל של אותו פיגוע שכשל.

נדגיש ונציין כי מאחורי הפיגוע עומד כך עולה עבאדה בלאל, מגורש עסקת שליט, הנמנה עם בכירי ארגון החמאס בתורכיה ובין העצורים בן משפחתו ששימש כאיש הקשר לתכנון ולביצוע.

באותו פיגוע המחבל ג'עפר מונא, פעיל חמאס בשכם מצא את מותו בזירה סמוך מאד לבית הכנסת שבמקום. 

מדובר באירוע מיום ה – 18 באוגוסט השנה כשמטען חבלה גדול מאד התפוצץ, סמוך לחנות לחומרי בניין ברחוב הלח"י מטרים ספורים מבית הכנסת שבו התקיימה חתונה באותה שעה ובמרחק של כ – 30 מטרים מתחנת המשטרה תל אביב דרום וממגדל מגורים ומרכז מסחרי שהמה אדם באותה שעה. 

במסגרת החקירה נחשפה תשתית חמאס מאזור שכם והוסגרו שני מטענים מוכנים לשימוש לפיגועים נוספים בישראל.

כאמור ביום 18.8.2024 בשעות הערב, אירע פיצוץ רב עוצמה של מטען חבלה ברחוב הלח"י בתל אביב. 

כתוצאה מהפיצוץ נפצע, באורח בינוני, מרסיסים עובר אורח שפונה לקבלת טיפול רפואי וכן נגרם נזק למבנים ולרכוש. 

כוחות משטרה גדולים של משטרת מחוז תל אביב, הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות באזור ובאיסוף ממצאים מהזירה. 

תחילה עלה חשד כי מדובר באירוע פלילי, אלא שתוך זמן קצר החשד הזה התפוגג ולכוחות שבזירה היה ברור כי מדובר בפיגוע טרור ולמקום הוזעקו כוחות גדולים של שב"כ. 

מרגע שהתרחש האירוע פעלו שוטרי משטרת מחוז תל אביב, חבלני המשטרה ואנשי הזיהוי הפלילי בשיתוף שירות הביטחון הכללי בזירת האירוע בו התפוצץ מטען חבלה וביצעו את כל הפעולות והבדיקות הנדרשות. 

חקירת הפיגוע הובילה לחשיפת תשתית חמאס מאזור שכם, אשר הונחתה על ידי מפקדת החמאס בתורכיה, בין היתר, לבצע פיגועי תופת בישראל. 

בתוך כך, נעצרו על ידי שב״כ וצה״ל פעילי חמאס משכם, אשר שימשו כראשי התשתית ועמדו בקשר עם עבאדה בלאל, מגורש ״עסקת שליט״, בכיר במפקדת החמאס בתורכיה אשר בהנחייתו מומש פיגוע ההתאבדות.

 עוד עלה בחקירה כי אחד מהפעילים, אף טס מספר פעמים לתורכיה שם קיבל כסף למימון חומר הנפץ והמטען וכן קיבל הדרכה מאנשי חמאס תורכיה על הרכבת מטעני חבלה.


במסגרת החקירה בשב״כ, הוסגרו שני מטענים מוכנים לשימוש מחומר TATP במשקל של כ-4 קילו ואותרו כ-4 ק״ג TATP אשר יועדו לטובת מימוש פיגועים נוספים בשטחי ישראל. 

כמו כן, נתפסו 111 אלף שקלים שהועברו ממפקד החמאס בתורכיה לשימוש התשתית. 

 שמונה חשודים נעצרו בחשד לביצוע ותכנון הפיגוע, כאשר מעצרם הוארך מעת לעת. 

מוקדם יותר השבוע, עם סיום החקירה בשב״כ ובימ״ר תל אביב, הוגשה נגדם הצהרת תובע והיום יוגשו נגד החשודים על ידי הפרקליטות הצבאית כתבי אישום חמורים בגין פעילות טרור. כתב אישום נוסף הוגש נגד תושב בית חנינא שבמזרח ירושלים אשר הסיע את המחבל המתאבד מירושלים לתל אביב. 

בשב"כ ובמשטרה מציינים כי "העולה מהחקירה מלמד באופן מובהק אודות התבססות מפקדת החמאס בתורכיה והמאמצים הרבים שמבצעות מפקדות החמאס בחו״ל מול איו״ש על מנת להבעיר את השטח ולממש פיגועי תופת בישראל".