אחרי שנשלח על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לטפל בפשיעה במגזר הערבי, כתקופת מבחן שאם יצלח אותה יקודם לתפקיד המפכ"ל, ומאחר שמצב הפשיעה במגזר המשיכה לגאות ובן גביר בחר ברנ"צ דני לוי לכהן כמפכ"ל, הודיע ניצב יורם סופר, לשעבר מפקד מחוז חוף למפכ"ל המשטרה, על החלטתו לפרוש מהשירות כבר בתקופה הקרובה.


ניצב סופר, דחה הצעה לפנות ללימודים לתואר נוסף על חשבונה של המשטרה והחליט כי הגיע שעתו, כפי שכבר נכתב ב"מעריב", לסיים את שירותו בתום 37 שנות שירות במשטרה ובמג"ב.

נציין כי עם כניסתו של השר בן גביר לתפקיד, ולאחר סבב מינויים ראשון שערך, הוא מינה לפקד על מחוז חוף את מי שהיה סגן מפקד מחוז ירושלים באותם ימים, תנ"צ דני לוי, המכהן כיום בתום כשנה בלבד כמפכ"ל המשטרה.

ניצב סופר נדרש לכאורה להוכיח את כישוריו ויכולותיו למגר את הפשיעה הערבית, ומונה לשמש בתקופת ניסיון כביכול כפרויקטור של המשרד לביטחון לאומי.

לאחר שלא קיבל כלים ומשאבים, והתוצאות לא הוכיחו את עצמן, החליט סופר לפרוש. זאת לא לפני שלתפקיד מפקד יחידת הסייף, המטפלת במגזר, מונה ניצב בלהב 433 במשטרה לשעבר, יואב תלם.

ניצב סופר מצטרף אל רשימת הניצבים שכבר הודיעו על פרישתם מהמשטרה, בהם ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים, ניצב סיגל בר צבי, ראש אגף המבצעים, ניצב יגאל בן שלום ראש אח"מ, ניצב עוזי לוי, מפקד מחוז ש"י, ניצב יהודה בן עטר, ראש אגף התנועה וניצב שוקי תחאוכה מפקד מחוז צפון.