קטין בן 16 נעצר אמש (שבת) על ידי שוטרי מחוז ירושלים כחשוד בדקירת מתפלל בבית הכנסת בירושלים. הבוקר יובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. 

כתב אישום הוגש נגד תושב דיר אל אסד שהחזיק אקדחים וספרי טרור
זיהוי גופתו של סינוואר: פרטים חדשים מהרגעים הדרמטיים

אמש, מעט לפני השעה 11 בבקר, הוזעקו שוטרי תחנת לב הבירה של מחוז ירושלים אל בית כנסת ברחוב חפץ חיים בבירה, זאת בעקבות דיווח על מקרה אלימות שהרקע שלו הינו פלילי. 

עם הגעתם של השוטרים לבית הכנסת המדובר, הם איתרו את הקורבן כשהוא מטופל עדיין על ידי צוותים רפואיים, לאחר שנדקר באמצעות חפץ חד בשתי רגליו כל זאת בעת ששהה בשירותים. 

בעדותו הראשונית טוען הקורבן בשנות ה-30 לחייו, כי לא היתה בינו לבין החשוד כל קשר קודם, לא היה ביניהם שום עימות ובעת ששהה בשירותים הוא חש דקירה וכשהסתובב לאחור הבחין בצעיר שמסר את פרטי זהותו כשהוא אוחז בחפץ חד כסוף. לדבריו, אינו יודע מה הוביל לתקיפתו. 

מיד בתום הטיפול הראשוני פונה הקורבן להמשך טיפול בבית החולים והמשטרה פתחה בחקירה. במסגרת פעולות החקירה ובהסתמך על עדויות וממצאים שנאספו מהזירה לרבות מצלמות אבטחה במקום, הצליחו חוקרי המשטרה להתחקות אחר זהותו של החשוד במעשה, שהסתבר כי הוא מגיע לעיתים להתפלל במקום אך לא נמנע עם המתפללים הקבועים של בית הכנסת . 

במהלך הלילה, הגיעו כוחות המשטרה אל ביתו והוא נעצר והועבר לחקירה בתחנת לב הבירה. החשוד בחקירתו מאשר כי נכח בבית הכנסת אולם מכחיש כל קשר לביצוע המעשה. 

בסיום חקירתו נכלא החשוד, קטין בן 16 מירושלים, והבוקר כאמור, הוא יובא לבית משפט השלום בירושלים לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.