יושב ראש איגוד בתי הכנסת הציוניים בירושלים, עו"ד אילן קמינצקי, הגיש לבג"ץ עתירה בה הוא דורש כי מינויו של הרב דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון, יבוטל. העתירה מוגשת לאחר שעתירה שהגיש קמינצקי בטרם מינויו של הרב יוסף נדחתה, מכיוון שהרב עוד לא נבחר לתפקיד. כעת, קמינצקי הגיש את העתירה לאחר בחירת הרב יוסף לתפקיד הראשון לציון.

בעתירה, קמינצקי טוען כי הרב דוד יוסף הינו "פעיל פוליטי ואורגן פוליטי מובהק ורם דרג של מפלגת ש"ס כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, האמון על החלטות פוליטיות קריטיות" - בהן קביעת רשימת המפלגה לכנסת".

עוד נטען כי הרב יוסף מסייע לתעמולה הפוליטית של מפלגת ש"ס. כך למשל, "במסגרת שיעוריו השבועיים במהלך שנת 2019 קרא הרב דוד יוסף לבחורי ישיבה ספרדיים הלומדים בישיבות ליטאיות להצביע למפלגת ש"ס: "אני אומר גם פה עוד פעם אני חוזר ואומר, כל הספרדים, אם ראשי הישיבות שלהם אומרים להם להצביע ג', שלא יישמעו להם, אין פה עניין, לא של הכרת הטוב, אין פה שום חשש. יש פה את מנהג אבותינו בידינו".

עוד נכתב כי "בעודו עובד מדינה המכהן כרב שכונה, השתתף הרב דוד יוסף בסרטוני תעמולה של מפלגת ש"ס לבחירות בשנת 2019 בהם קרא להצביע למפלגת ש"ס". בנוסף, נטען כי אחת מההתבטאויות של הרב דוד יוסף אשר מוזכרות בעתירה "נעשתה בנסיבות הנוגעות לבחירות לכנסת בהן המשיל הרב דוד יוסף נציג דתי לאומי ברשימה חרדית – דתית לאומית משותפת כחזיר".

במהלך העתירה, מתוארות התקפותיו החריפות של הרב דוד יוסף נגד הציבור הדתי לאומי: "הרב דוד יוסף יוצא במתקפות פרועות נגד הציונות הדתית. בסרטון שעלה לאתר youtube מתאר הרב דוד יוסף את "המזרחי" (התשתית התנועתית ההיסטורית של זרם הציונות הדתית וכינוי מקובל אצל החרדים לציבור  זה עד היום) כ"שונאי תורה" ו"עמי הארץ". לדבריו, מי שאומרים "מי יתנני תלמיד חכם ואשכנו כחמור" אינם החילונים אלא "המזרחי"".

"הרב דוד יוסף בירך על התנתקות המלאה כביכול של הציבור החרדי מהמזרחי שהם "אויבים שלנו.. החמּורים ביותר". הרב דוד יוסף מברך בסרטון על כל בחור שלא ילך לצבא בזכות זה ש"ימסור נפשו" על לימוד התורה. לקראת הבחירות בשנת 2015 תקף הרב יוסף מפלגה שהתיימרה לייצג חיבור בין חרדיים לדתיים לאומיים והגדיר זאת כ"ערבוב בין קודש לחול", ואת הציונות הדתית הגדיר כרודפי - שונאי חרדים ושונאי התורה, הנושאים לשווא את שם האחדות. הוא השווה את נציג הציונות הדתית באותה רשימה לחזיר "פושט את טלפיו ואומר כשר אני" ביחס ליום העצמאות של מדינת ישראל אמר הרב דוד יוסף בשנת 2017 בעודו נושא משרה ציבורית בשירות המדינה: "קשה לי להבין איך אפשר להגיד הלל ביום כזה"".

עו"ד קמיניץ הבהיר בעתירה כי "מינויו של אדם פוליטי בעודו משמש כאורגן של מפלגה פוליטית, ולא סתם אורגן אלא חבר הגוף הפוליטי העליון של אותה מפלגה, ולא סתם אורגן פוליטי אלא כזה המחרף ומגדף קהלים שאינם משתייכים למפלגתו למשרת דיין, נשיא בית הדין הרבני הגדול ורב ראשי – אינו סביר וחותר תחת עקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית".

עו''ד אילן קמינצקי (צילום: יח''צ)
עו''ד אילן קמינצקי (צילום: יח''צ)