הוגשה לבג"ץ עתירה נגד שר התקשורת שלמה קרעי, בה נדרשו השופטים להורות על הארכת וחידוש כהונתם של מיכל רפאלי כדורי ופרופ' מנחם בן ששון, שניהם חברי מועצת תאגיד השידור אשר כהונתם צפויה לפקוע בעוד כחודש.

בנוסף, בג"ץ התבקש בעתירה כי כהונתם של השניים לא תפקע באמצע חודש נובמבר, אלא תמשיך להיות בתוקף עד להכרעה בעתירה, "זאת כדי למנוע את כינונו של מעשה עשוי בקשר לפקיעת המינויים ובשים לב לצורך הקריטי שבקיומו של קוורום לשם רציפות עבודת מועצת התאגיד ומניעת פגיעה קשה בעבודתו ובפיקוח על הנהלתו. זאת אף נוכח לקחי ואירועי העבר שהותירו את התאגיד בלא מועצה מתפקדת בשל היעדר קוורום כדרישת החוק".

לטענת העותרים, כהונתם של חמישה חברים עומדת לפקוע, אך את כהונתם של השניים ניתן להאריך מכיוון שזאת הכהונה הראשונה שלהם בתפקיד. אי הארכת כהונתם עלולה לפגוע בפעילות מועצת התאגיד, כאשר בד בבד טרם הושלם הרכבה של ועדת האיתור לחברי המועצה.

כאשר ועדת האיתור לא פועלת ואין מועמדים להיות חברי מועצה, הרי שלעמדת הצלחה יש צורך בהארכת כהונתם של השניים: "עומדת כעת אפשרות מעשית אחת להמשך כהונתה וקיומה הרציף של מועצת התאגיד. זאת באמצעות הארכת כהונתם של שני חברי המועצה שניתן כאמור להאריך את כהונתם. במידה שיהיו מעוניינים בכך ובהנחה שאכן ימונו לתקופת כהונה נוספת, יעמוד מספר חברי המועצה יעמוד בדיוק על המינימום הנדרש לשם קיומו של הקוורום הנדרש לפי החוק".

בעתירה נכתב: "על השר להפעיל את סמכותו בנסיבות העניין ולהאריך את כהונתם של שני חברי מועצה אלו לכהונה שניה. הדבר מתחייב מהנסיבות והוא בבחינת אפשרות עדיפה על הפסקת כהונת המועצה לתקופה של חודשים ארוכים ומפרשנות תכליתית ומקיימת של הדין בנסיבות הייחודיות שנוצרו".