הנקמה על הפיגוע הפלילי ברמלה לא איחרה לבוא: כך חושדים במשטרה בעקבות החיסול הכפול הלילה בכפר קאסם בו נורו למוות סהאם מוסראטי בת ה-10 תושבת רמלה וקרובת משפחתה מי עיסא בת ה-29 תושבת כפר קאסם. אחיה, עודי מוסראטי, בן ה-17 נפצע באורח קשה והוא מאושפז כעת בבית החולים. מדובר בקורבנות ה–183 וה– 184 של המגזר הערבי מאז תחילת שנת 2024. 

החיסול הזה התבצע כמו מבצע מתוכנן שכבר ידענו כמוהו בפברואר 2023, בחיסול הכפול של האחים כעדי, מאנשיו של ארגון בכרי, גם אז התחזו המחסלים לשוטרים, התדפקו על דלת בית משפחת עיסא בכפר קאסם ומיד פתחו בירי לעבר שלושה ששהו יחד ופצעו אותם באורח אנוש.

במשטרה בטוחים כי מדובר בסכסוך בין חמולות ובוחנים גם אפשרות כי הרקע למעשה הינו נקמת דם על הפיגוע הפלילי שאירע בחודש ספטמבר האחרון ברמלה ובו קיפחו את חייהם לין מוגרבי, דועאא אבו חלאוה, בתה בת ה-8 סילא אבו חלאוה ואחיינה בן ה-10 מוחמד אבו חלאוה.

כזכור, לפני כחודש התרחש פיצוץ עז בעיר רמלה ברחוב הרצל. כתוצאה מכך נשרף רכב ושתי חנויות. המשטרה עצרה קטין בן 17 תושב רמלה, החשוד בהשלכת רימון רסס לעבר חנות לבגדי ילדים. באירוע זה כאמור, קיפחו את חייהם שתי נשים ושני ילדים, כל זאת במטרה לחסל את לין מוגרבי, כלתו של ראש ארגון הפשיעה כאמל ג'רושי. 

זירת הפיגוע הפלילי ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע הפלילי ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)

המקרה מהלילה בכפר קאסם, מחדד ומחזק את הסברה שהרצח בוצע כנקמה על הפיגוע הפלילי שכן גם כאן הפגיעה והחיסול הופנו לעבר בני משפחה של המעורבים בסכסוך ולא אל היעדים עצמם.

גורם במשטרה מסר למעריב: "במסגרת סכסוכי הדמים העבריינים לא בוחלים באמצעים ופוגעים גם במעגל השני ואפילו השלישי בכל מי שקרוב ליעד לחיסול שנמצא בבריחה או מסתובב חמוש. הם גורמים לפגיעה כדי להוציא את היעד ממקום המסתור שלו ומשיבים באותה שיטה חיסול המקורב". 

חשוב להדגיש כי גם בפיגוע הפלילי ברמלה, מוגרבי לא היתה היעד לחיסול אולם היא שילמה את המחיר בשל היותה רעיתו של היעד ממשפחת ג'רושי המצויה בסכסוך עם משפחת מוסראטי. 

כאמור הלילה כחצי שעה לאחר חצות התקבל במוקד 101 של מד"א ובמוקד 100 של המשטרה דיווח אודות אירוע ירי ופצועים בדירה בכפר קאסם. פראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שני פצועים במצב אנוש ופצוע במצב קשה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותם של שני הפצועים אנוש כאמור.

מפקד מחוז מרכז הנכנס, ניצב יאיר חצרוני הגיע לזירה וקיים הערכת מצב בסיומה הטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) מרכז שפענחה לאחרונה את הפיגוע הפלילי ברמלה ונגד הצעיר הוגש כתב אישום חמור. במסגרת כתב האישום מתואר גם אותו סכסוך בין החמולות ולא מן הנמנע כי הנקמה לא איחרה לבוא. 

זירת הפיגוע הפלילי ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע הפלילי ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)

ממשפחת הנרצחות זעמו על המשטרה. "הם יודעים מי ביצע את הרצח וידעו שאחי מאוים כי הוא נשוי לקרובת משפחה של משפחת מוסראטי אבל מה זה עזר? אמרו לו להישאר ולהסתגר בבית אבל הנה הגיעו אליו עד הבית כשהוא לא היה במקום". 

פרמדיקית מד"א ליז גורל סיפרה: "הגענו במהירות למקום והובילו אותנו לבית, שם ראינו נער ונערה כבני 17 וצעירה עם פציעות חודרות. שתי הצעירות היו מחוסרות הכרה ללא נשימה וללא דופק הענקנו להן טיפול רפואי ופינינו אותן בדחיפות לבית החולים תוך פעולות החייאה. הנער היה מערפל הכרה וסבל גם הוא מפציעות חודרות, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

נציין כי על פי הנחיית מפקד המחוז פתחו השוטרים בסריקות ואיתרו רכב שככל הנראה שימש את המתנקשים כשהוא עולה באש לאחר שהוצת.
החקירה בראשיתה.

במשפחת הנרצחים מתארים זירה קשה מאד וטוענים כי המחסלים הגיעו במטרה ברורה ליצור פוגרום ולא להשאיר סיכוי לאף אחד בבית. "הם ריססו את הדירה ואת כל מי שהיה בתוכה. באכזריות רבה הם פעלו בפנים וכתמי הדם על הקירות ועל הרצפה בכל חדר אומרים בכאב את מה שקרה שם. הם באו עם תעוזה לרצוח ולא חששו לפגוע בילדים. זה בלתי נתפס. עכשיו כבר שום מקום לא בטוח וכולנו בעצם בסכנה למרות שלנו אין קשר לפשע".