התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למפכ"ל המשטרה דני לוי בדרישה לבטל את החלטתו להעביר מתפקידו את יועמ"ש המשטרה, תנ"צ אלעזר כהנא. זאת לאחר שהמפכ"ל המשיך בהליך חרף הנחיית היועמ"שית לממשלה להקפיאו.

במכתב ששיגרה התנועה, נטען כי ההעברה מתפקיד בוצעה בהליך מזורז וללא עילה מספקת. "מדובר בהדחה פסולה של שומר סף חשוב," נכתב במכתב, תוך ציון העובדה כי תנ"צ כהנא מועבר לתפקיד שלא היה מועמד אליו.

בתגובה להנחיית היועמ"שית, השיב המפכ"ל לוי: "בקשתך משמעה הפקעה בפועל של סמכות ספ"כ הארגון בראשותי, לבחון ולהמליץ על מינויים ושיבוצים בכירים והעברתם לידי גורם חיצוני שאינו מצוי בצרכי ארגון ביטחוני, בוודאי בעת מלחמה". הוא הוסיף כי הוא "משוכנע שהמינוי יתרום רבות לארגון ולשירות הציבורי". גורמים במשטרה מצדם טוענים כי המינוי נעשה בהליך מסודר ומקצועי, בהתאם לנהלים. "המפכ"ל אמנם נפגש עם היועמ"שית, אך ההחלטה המקצועית נתונה בידיו," הדגישו.

המשבר הנוכחי התפתח לאחר שיועמ"ש המשטרה התנגד לקידום קצין שהוגש נגדו כתב אישום, צעד שקודם על ידי השר לביטחון לאומי. בתגובה, היועמ"שית לממשלה הורתה להקפיא את העברתו מתפקיד, אך המפכ"ל טען כי "לא מוכרת לי החובה להתייעץ איתך". יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, הזהיר: "כאשר מפכ"ל משטרת ישראל מתייחס להנחיות היועמ"שית כאל המלצות בלבד, ומקדם הדחה בלתי חוקית של שומר סף חשוב - הוא מצטרף למגמה המסוכנת של זלזול בשלטון החוק". התנועה הציבה אולטימטום: אם ההחלטה לא תבוטל תוך 72 שעות, היא תפנה לערכאות משפטיות.