עמיד חלבי, צעיר בן 19 מדליית אל כרמל נורה אתמול (רביעי) למוות בעת שישב ברכבו בדליית אל כרמל על ידי מתנקשים שנמלטו מהזירה. חברו שישב לצידו נפצע באותו אירוע באורח בינוני והוא פונה לבית החולים. חלבי הוא הקורבן ה-185 של המגזר הערבי מאז תחילת שנת 2024. 

סמוך לשעה 22.08 התקבל במוקד 100 של המשטרה ובמוקד 101 של מד"א דיווח אודות אירוע ירי בדליית אל כרמל, במהלכו נפצעו שני צעירים שישבו ברכב. צוות של מד"א פינה מהזירה את שני הצעירים כשמצבו של חלבי, מוגדר אנוש ואילו מצבו של השני מוגדר בינוני, לבית החולים רמב"ם בחיפה אולם חרף ניסיונות ההחייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של חלבי זמן קצר לאחר מכן. 

חובש בכיר במד"א, עמיר והבי, סיפר: "במקום הייתה המולה גדולה ובמרכזה שכבו שני הפצועים על הקרקע. אחד הפצועים היה מחוסר הכרה וללא דופק. התחלנו מיד בביצוע פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש. הפצוע השני, שנפגע בפלג גופו התחתון, היה בהכרה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ופינינו גם אותו לבית החולים". 

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות הרצח. החוקרים אספו ממצאים מהזירה, לרבות פורנזיים , גבו עדויות ובמקביל הרגיעו את הרוחות בעקבות ההמולה במקום. שוטרים פתחו בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים במעשה. בתום הערכת מצב הוטלה החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף במשטרה. הרקע לאירוע בבדיקה, כל הכיוונים נבדקים בשלב זה. הצעירים אינם מוכרים למשטרה וטרם ידוע מה הקשר שלהם לאירוע. 

מספר שעות קודם לכן נמצאה בערערה גופת גבר כשהיא חרוכה בתוך רכב שעלה באש. צוות מד"א שהגיע למקום , לאחר שלוחמי האש של כב"ה השתלטו על השריפה דיווחו על רכב מפוייח ובתוכו גופת אדם במצב חריכה שסבל מכוויות קשות ובתום בדיקות של פראמדיקים נקבע מוות. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.