רויה אבו קישאק שעבאן, בת ה-24 ואם לשלושה, הובאה הערב לבית החולים בלוד עם פצע ירי - שם נקבע מותה. מדובר בקורבן ה-188 בחברה הערבית מאז תחילת שנת 2024. המשטרה פתחה בחקירה.

הנרצחת הגיעה לבית המשפט שלוש פעמים מאז ספטמבר 2023, ובית המשפט לענייני משפחה נכנע לסירובה של הקורבן להיכנס למקלט לנשים בסיכון ונעתר להצעת אביה להפקידה תחת חסותו. לטענת המשטרה, חוקרי תחנת לוד יצרו אחת לחודש קשר עם אבו קישאק שעבן, האב, דרשו לשלומה והציעו לה לקבל מעטה של ביטחון, כדבריהם. אולם, מסיבות שאינן ידועות או ברורות, היא סירבה.

לפני כשנה, תושב לוד שישב ברכב נרצח, וזאת לאחר שיעד החיסול ישב לצדו. במשטרה הבינו לטענתם כי היעד לחיסול ניהל "קשר אסור" עם רויה, מה שהכעיס את בני משפחתו. במהלך השנתיים האחרונות, נרצחו שני אחיה, ביניהם עומר שעבאן שנרצח מפיצוץ רכב בלוד.

סמוך לשעה שש בערב היום במתחם ס"ח שבו מתגוררת המשפחה, בעת ההכנות לארוחת הערב, רויה נורתה למוות ונרצחה.

איש מבני המשפחה לא הזעיק את מד"א ולא דיווח על האירוע למשטרה. הדבר הגיע לפתחם של אנשי המודיעין, לטענת המשטרה, מה שהוביל את הבלשים לזירה אחרי שזו הייתה שטופה ונקייה ויובשה על ידי המעורבים.

בעקבות החשד שעלה אצל השוטרים, נעצרו 11 מבני המשפחה כדי ללמוד על שהתרחש, נאספו מצלמות אבטחה - אולם במשטרה מניחים שייתכן כי גם הן עברו טיפול מוקדם.

בשדולת הנשים בישראל דווח כי מדובר באישה ה-25 שנרצחה מאז תחילת שנת 2024. רויה היא הקורבן ה-188 שנרצח ושייך לחברה הערבית מאז תחילת השנה.