זה אחד התיקים שנמרחים הרבה יותר מדי זמן. התיק של מדינת ישראל נגד עורכי הדין רונאל פישר ורות דוד, מי שהייתה פרקליטת מחוז תל אביב בעבר. כשמדברים איתנו על הימשכות ההליכים בבתי המשפט, שוכחים את התיק הזה. פרשת ההגנה בו מתחילה היום, לאחר תשע שנים.

היום צפוי להתחיל בעדותו רונאל פישר, הנאשם המרכזי. פישר יעיד במספר ישיבות. העדות תתקיים שלוש פעמים בשבוע, אך פרשת ההגנה לא צפויה להסתיים במהלך השנה האזרחית הנוכחית.

לאחרונה התבקש בית המשפט למנות עורך דין נוסף לצוות ההגנה של פישר. לדיון בעניין התייצב הסנגור המחוזי בירושלים, עו"ד ודים שוב, ואמר כי הוא נתקל בקושי מצד עורכי דין להסכים לקחת על עצמם את התיק בשל ההיקף והמורכבות של התיק, שלדבריו הם "חסרי תקדים". לבסוף, הצטרף לצוות עו"ד בן זריהן.

עו"ד פישר נעצר בשנת 2014 בחשד כי הציע ליו"ר ועד נמל אשדוד לשעבר לשחד קצין משטרה לסגור את התיק נגדו. באמצע שנת 2015, הוגש נגד פישר כתב אישום שכולל שורת אישומים. נגד פישר גויסו ארבעה עדי מדינה.

רונאל פישר (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
רונאל פישר (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

לפי כתב האישום פישר סחר יחד עם ערן מלכה, קצין בדימוס מהיחידה הארצית לחקירות כלכליות בלהב 443, במידע מחקירות. מלכה הפך להיות עד מדינה בתיק. בכתב האישום נטען כי השניים תיאמו דרכים ליצור קשר עם גורמים שקשורים לתיקים בצורה כזאת בה הם יהפכו ללקוחות של פישר. 

כתב האישום מייחס לדוד העברה של מסמכים חסויים בקשר לחקירה שנערכה כנגד הקבלן יאיר ביטון. על פי כתב האישום, דוד ידעה מה יש בתוך המעטפה שאותה קיבלה מפישר וכך גם הודתה בתשובתה לכתב האישום. עם זאת, דוד ביקשה לחזור בה מתשובתה לאישום בטענה כי האמת הינה שהיא לא ראתה מה יש במעטפה שאותה קיבלה מפישר כדי להעביר לביטון. דוד הייתה פרקליטת מחוז תל אביב, ומועמדת להיות שופטת בבית המשפט המחוזי בעיר.