שלושה שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) שנתפסו בתוך בית הספר בן גוריון בגבעתיים סמוך לכניסת חג שמחת תורה, באתר צמוד שבו מבצעת עיריית גבעתיים באמצעות קבלן עבודות לבניית מיגונית, הובילו לסערה גדולה, בקרב ההורים שחלקם הלא מבוטל קורא לעירייה להפסיק את העבודות בתקופת הלימודים. 

לטענתם אחרי שהעירייה לא עמדה בהתחייבותה הקודמת לבצע בדיקות מול הקבלן ולהיות אחראית לכך שהעובדים המועסקים במקום, במסגרת עבודה מתמשכת יהיו עובדים קבועים שזהותם ידועה לה, בדיו כפי שמנחה חוזר מנכ"ל משרד החינוך.

בעקבות פניית "מעריב", הנחה ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, בתום ישיבה שערך כבר בראשון האחרון, לקיים בדיקות תכופות באתר בכל יום שבו המשטרה לא מבצעת בדיקות במקום, וזאת בהסתמך על התחייבותו של מפקד משטרת גבעתיים, לבדוק פעמיים בשבוע את מצבת העובדים באותו אתר. 

עוד ציין קוניק, כי העירייה הפסיקה את עבודתו של הקבלן, קנסה אותו וזאת במקביל להליך הפלילי המתנהל נגדו ונגד אותם שב"חים שנתפסו במסגרת חקירת המשטרה.

לדבריו, העירייה התקשרה עם קבלן אחר להמשך העבודות, קיבלה ערבויות למימוש הנחיותיה וזה יפקיד ברשות העירייה את רשימת העובדים לרבות פרטיהם המזהים.

שב''חים בגבעתיים - ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)
שב''חים בגבעתיים - ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

ראש עיריית גבעתיים, דוחה את דרישת אותם הורים להקפיא את העבודות ומציין. "יש הורים שהטיחו בי האשמות על הפקרת ילדיהם כביכול אחרי השבעה באוקטובר כיוון שבחלק מהמוסדות שנבנו טרם כניסתי לתפקיד, לא קיימים מרחבים מוגנים. עכשיו מאשימים אותי בסיכון הילדים בגלל שעובדים במקום ומכיון שבטיחות הילדים חשובה לנו מכל, השקענו 75 מיליון ₪ מכספי העירייה ללא מימון חיצוני ואנחנו מקימים מיגוניות בכל מוסד חינוכי שלא קיים בו מרחב מוגן".

עוד הוסיף קוניק: "מסתבר שכך או כך יאשימו את העירייה ואותי ולכן אנחנו ממשיכים בעבודות אחרי שהפסקנו אותן בשל אותו אירוע חריג והרחקתו של הקבלן הקודם. מעתה נפקח על העבודות באופן שוטף כשרשימת העובדים תופקד ברשותינו לצורך הביקורת. בנוסף בכל מקום שבו נבנית מיגונית מוצב מאבטח בנוסף לשומר בית הספר , זאת חרף העובדה שקיימת הפרדה בין המוסד החינוכי לאתר בו מוצבת המיגונית".

בעקבות אותה החלטה חזרו הבוקר העבודות לאתר וזאת תחת פיקוח של העירייה והמשטרה וגן הגברת הסיורים מצד מערך הביטחון העירוני. 

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים (צילום: אבשלום ששוני)
רן קוניק ראש עיריית גבעתיים (צילום: אבשלום ששוני)

ההורים , שנחשפו לפיגוע הדריסה בראשון  האחרון בכניסה למחנה גלילות,  לא מסוגלים להשלים עם ההחלטה. "איך אפשר לסמוך על עירייה שפישלה כל כך בגדול ותחת אחריותה גם אם בעקיפין נתפסו שב"חים? מה עשו פועלי שטחים בערב חג באתר , אם ממילא אין עבודות בתקופת החג? אירוע כזה מעורר חשד כבד וזה החלום הרטוב של המפגעים לתפוס אותנו בקלקלותינו. ההירדמות לצד השאננות מחזירים אותנו לשבעה באוקטובר כאילו לא למדנו לקח ואנחנו לא מוכנים שאת הלקח הבא נלמד על חיי ילדינו.

אין שום צורך לבצע עבודות בשעת הלימודים ומבחינתנו שיבצעו אותם במהלך הצהריים עד לפנות בוקר. מה קרה שראש העירייה ממהר להציב את המיגוניות כשמה – 7 באוקטובר היה חופש גדול במהלכו היה ניתן להציב את המיגוניות? העיריה יכלה להוציא היתרים בהליך מזורז במיוחד כשמדובר בנושא בטיחותי ובזמן חירום ולא להפעיל עלינו מכבש ולסכן את חיי ילדינו".

במשטרה נמסר כי "נגד הקבלן נפתח הליך פלילי ובמקביל מתוך רצון טוב החליט מפקד תחנת גבעתיים להגביר את הסיורים במקום ולבצע פעמיים בשבוע בדיקות לוידוא זהות העובדים באתר וזאת כדי למנוע ככל שניתן הישנות מקרים בעתיד. מעבר לכך העירייה היא שמחוייבת לבצע את הבדיקות והסיורים ואנחנו סבורים שהיא תעשה כן לאחר אותו אירוע".