שני הקורבנות האחרונים של המגזר הערבי שחייהם נגבו במהלך הלילה שבין ראשון לשני, חוסלו בכפר הפלסטיני אל עזרייה שבשומרון והם העלו את מספר הקורבנות מאז תחילת שנת 2024 ל-190.

במחוז ש"י מעריכים כי הרקע לאירוע החמור הינו סכסוך בין שתי חמולות גדולות בכפר מחד ג'אבר ומאידך חמולת טוויל. אגב, כל אחד מהקורבנות משתייך לחמולה יריבה כשכל אחד מהן ידעה גם מספר פצועים. 

חקירת המשטרה החלה בעקבות דיווח על אירוע ירי בכפר אל עזרייה הסמוך למעלה אדומים וזאת כאמור בעקבות סכסוך בין החמולות המקומיות הגדולות.

כתוצאה מהירי נקבע על ידי גורמי רפואה מותם של שני ערביי ישראל, כבני 44 ו-60, המחזיקים בתעודת זהות כחולה והמתגוררים במזרח ירושלים. בנוסף נפגעו בדרגות פציעה שונות עוד 10 מעורבים והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בירושלים. כוח משטרה מיס"מ יהודה וכוח מג"ב נכנסו לכפר לטיפול באירוע הפסקת הירי ואיסוף ממצאים מהזירה. 

ממ"ז ש"י, ניצב משה פינצ'י, הטיל את חקירת האירוע על היחידה המרכזית במחוז ש"י, והנחה על נקיטת יד קשה כנגד המשפחות המעורבות מעצר המעורבים, ובחינת אפשרות לשלילת תעודת הזהות הכחולה לאור כך שמרכז חייהם בשטח B ומעורבותם בהפרת החוק והסדר. כמו כן הנחה הממ"ז על הגברת הפעילות הביטחונית בשת"פ כוחות צה"ל ומג"ב הפועלים בגזרה.