הניסיונות של מרואן ברגותי המרצה עונש מאסר של חמישה מאסרי עולם ועוד 40 שנים, ממושך בבית סוהר ביטחוני בצפון באמצעות המשרד לשירותי האסיר ברשות הפלסטיני, לטעון לתקיפתו על ידי אנשי סגל ואסירים, נהדפות פעם אחר פעם על ידי אנשי שב"ס שבו בעת בודקים את הטענות ודואגים לתעד את מצבו הפיזי והבריאותי בזמן אמת.

הרשות לענייני אסירים ומועדון האסירים הפלסטינים מסרו היום (שני) בהודעה משותפת, "יחידות הדיכוי בבתי הכלא תקפו באכזריות את ברגותי בתא הבידוד בתשעה בספטמבר האחרון, תוך שימוש בכלים שונים של דיכוי והכאה", כך דווח בערוץ LBCI הלבנוני. לפי ההודעה, התקיפה גרמה ל"פציעות בגופו, בצלעות ובגפיים, דימום באוזן ימין, פצע בזרוע ימין וכאבים בגבו".

שלט תמיכה מרואן ברגותי באזור חומש  (צילום: ירון בלושטיין/TPS)
שלט תמיכה מרואן ברגותי באזור חומש (צילום: ירון בלושטיין/TPS)

נציין כי בחודש מרץ האחרון דחה שופט המשפט המחוזי בנצרת עמית יוסף בן חמו, עתירה של ברגותי, להתעללות ופגיעה בגופו כשבית המשפט מצדד בטענות שב"ס ומקבל אותן אחת לאחת.

אל תשאירו את הילדים שלכם מאחור? לחצו כאן לשיעור ניסיון ללימודי אנגלית בשיטת AI

יתרה מכך, בעת כניסתו של נציב שירות בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי לתפקידו הוא שמע את הטענות וביקש לבחון אותן באופן אישי כך שברגותי נבדק באופן מלא, עבר אבחון ונמצא כי הטענות שעלו מטעמו, הינן שקריות ומגמתיות.

כך בעצם מצליח שב"ס לקפל את ראשו של ברגותי המנהל מאבק עיקש אולם חסר סיכוי מול הארגון האחראי על כליאתו. כך קורה גם בימים אלו זאת בשעה שאיש לא פגע באסיר הביטחוני המסוכן, כשבשב"ס עושים הכל שלא ייפגע ולא יוכל לטעון טענה כלשהי כנגד תנאי כליאתו בשב"ס.