בית המשפט לתביעות קטנות חייב לאחרונה את חברת ברימאג שירות בע"מ לפצות צרכן בסכום חריג של 16,250 שקלים בעקבות סדרת כשלים חמורים בטיפול במקרר שהובילה לפריצת אש. הרשם בנימין בן סימון קבע כי החברה התרשלה בטיפול במקרר והפרה את חובותיה לפי חוק הגנת הצרכן.

הפרשה התמקדה במקרר מתוצרת LG שנרכש בדצמבר 2020. התקלה הראשונה התגלתה בינואר 2024, כשהמקרר הפסיק לפעול. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט, שנמשך יום אחד בלבד לפי התקנות, הפך למסכת ייסורים של 34 ימים, במהלכם נאלץ הצרכן להמתין שש פעמים לביקורי טכנאי.

בית המשפט קבע כי "מהלך הטיפול היה רשלני ולא מקצועי", והוסיף כי מספר פעמים טכנאים ביצעו פעולות אך לא נשארו לוודא שהמקרר פועל. השיא הדרמטי היה כאשר במהלך ניסיון התיקון האחרון פרצה אש בתא המנוע, מה שגרם לנזק משמעותי למקרר.

ברימאג ניסתה להתגונן בטענה כי העיכובים נגרמו בשל קשיים בהגעת חלקי חילוף מקוריאה, אך בית המשפט דחה את טענותיה וקבע כי המקרר הפגום לא יוכל לשוב למצבו הקודם. החברה גם לא עשתה שימוש בחלקים מקוריים, דבר שהוביל להפרת תקנות הגנת הצרכן.

הפיצוי כלל החזר מלא של עלות המקרר או מקרר חדש באותו ערך, פיצוי עבור זמן ההמתנה לפגישות עם הטכנאי ופיצוי נוסף על עוגמת הנפש. בסך הכל, החברה חויבה לשלם את הפיצוי תוך 20 יום.