זוג מכנסיים תמים נרכש בחנות "סטרדיוריוס", תווית המחיר עדיין התנופפה עליו, אך המידה לא התאימה לקונה. בהיעדר חשבונית החנות סירבה להחליף את המכנסיים, אולם בפסק דין שניתן לאחרונה בבית משפט לתביעות קטנות בתל אביב, קבעה השופטת ציפורה אוחנה קפש כי אישור עסקת אשראי ותווית מחיר על מכנסיים שווים הרבה יותר מקבלה שאבדה, והורתה לחברת "גוטקס" לפצות את הלקוחה ב-3,500 שקלים.

על פי התביעה, בחודש יוני השנה, רכשה התובעת שני זוגות מכנסיים בחנות "סטרדיוריוס" בראשון לציון. כעבור שבועיים, ביקשה להחליף את מידת המכנסיים שלא נעשה בהם כל שימוש ועדיין נשאו את תווית הרכישה. החברה סירבה לבצע את ההחלפה בהעדר קבלה מקורית, למרות שהוצג אישור עסקת אשראי המפרט את מועד הרכישה, מיקום החנות וסכום העסקה - 279.80 שקלים.

התובעת פנתה לשירות הלקוחות של החברה הן בטלפון והן בכתב בבקשה לשחזור הקבלה, אך נענתה בסירוב. בדיון שהתקיים בבית המשפט העידה נציגת החברה כי הם מחזיקים "מאגר קבלות", אך מדיניות החברה היא לא לבצע שחזור של קבלות.

חברת "גוטקס" טענה בכתב ההגנה כי מדיניותה, המפורסמת בחנויות ועל גבי הקבלות, דורשת במפורש הצגת חשבונית או פתק החלפה. לטענתה, "אין כל ראיה לכך, שהפריט עליו מעוניינת הלקוחה להזדכות, אכן נרכש בארץ במועד בו טוענת התובעת כי בוצעה הרכישה".

השופטת דחתה את עמדת החברה וקבעה כי התנהלותה מפרה את זכויות הצרכן הבסיסיות. בפסק דינה ציטטה את תקנות הגנת הצרכן המאפשרות הצגת "הוכחה אחרת לגבי עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום". לדברי השופטת: "משעה שהצרכן הציג בפני העוסק את מלוא הפרטים הרלוונטיים, שעל פיהם יוכל העוסק לאתר את העסקה הספציפית, ואין מניעה מצידו של העוסק לאתר את הפרטים בעקבות קבלת נתונים אלה, התמלאה הדרישה המובאת בתקנות".

בקביעת גובה הפיצוי, שקלה השופטת את חומרת התנהלות החברה: "פסיקת פיצוי בשווי נמוך לא ירתיע את בתי העסק, לא יעודד צרכנים לממש את זכויותיהם, ויאפשר לבתי עסק לנצל את חולשותיו של הצרכן". עם זאת, השופטת התחשבה בעובדה שהחברה מאפשרת לצרכנים לקבל קבלות במסרון, והפחיתה את סכום הפיצוי מהמקסימום האפשרי של 10,000 שקלים ל-3,500 שקלים.