מגישת 'עובדה' אילנה דיין שוחחה היום (חמישי) עם סיון כהן בתכניתה ב-103FM לקראת התחקיר שישודר הערב, ויעסוק בכך שחוליות חיסול התמקמו על אדמת טורקיה וניסו לפגוע בישראלים. מגישת התוכנית שיתפה כיצד פעלה החוליה, ואיך על ידי שיחת טלפונים מגורמים עלומים בכוחות הביטחון ביקשו מהתיירים הישראלים לברוח.

צילמו את החדר בבית המלון: צפו בתיעוד החוליה האיראנית שארבה לישראליות באיסטנבול

"החוליות מחפשות ישראלים עם דרכון ישראלי ועם דופק, לא משנה מי זה, מה תפקידו, מה איכות המטרה. חבורה של 10 מחסלים איראנים נחתו בטורקיה במועדים שונים ובדרכים שונות ומחפשים לפגוע בישראלים", סיפרה בפתח הריאיון.

עוד הוסיפה ואמרה: "זה קורה אחרי שישראל מנחיתה, כך על פי פרסומים זרים, מהלומות בזו אחר זו על יעדים באיראן. מה שמדהים זה שאנחנו מעלים על המסך אירועים שנראים כל כך שונים ממה שחווינו מהכותרות והדיווחים. מתברר שמדובר היה במצוד, אנשים שמדברים איתנו לא זוכרים משהו דומה", העידה. "אחד הגורמים מספר לי על אירוע מסויים בלב הבאזר הגדול באיסטנבול. הוא אומר לי 'אנחנו רואים את האיראנים, הם רואים זוג ישראלים צעירים ואנחנו יודעים שזה עניין של שניות מאירוע קשה ואלים שעלול להיגמר מאוד לא טוב'. והבחור, בן הזוג שנמצא בלב הדרמה מדבר בפעם הראשונה ומספר על האיש שצץ אצלו פתאום בטלפון ואומר לו 'החיים שלכם בסכנה, תעשה מה שאני אומר לך ויהיה בסדר'. וזה רק אירוע אחד מתוך סדרה של אירועים, כולל אירוע שקורה במלון בוטיק בלב העיר, שלוש חברות מישראל מגיעות לשם, מבלות משהו כמו חמישה ימים בעיר המשגעת הזו ולא יודעות שמחסל איראני מתמקם מחדר מעליהן. זו סדרה של אירועים שמצטרפים למשהו שהוא כמו סרט הוליוודי שמסתיים עם סוף טוב הפעם, אבל גם עם הזמנה לכמה שאלות ששווה לשאול".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM