מבצע "מגן וחץ": בצל חיסול שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי והחשש להסלמה בעוטף עזה, משפחות רבות עזבו היום (שלישי) את בתיהן עד שתושג רגיעה.

הנקמה תמהר להגיע? בארגונים הפלסטינים מבהירים: "הופסקו המגעים עם ישראל"
"יש להם הרבה מה להפסיד": כיצד צפויה להיראות תגובת חמאס לתקיפה בעזה?
40 כלי טיס ושלושה יעדים: כך נראתה התקיפה המפתיעה של צה"ל בעזה  

תקיפת צה''ל בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)
תקיפת צה''ל בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רויטרס)

"יצאנו כבר בארבע לפנות בוקר עם שני הילדים להורים שלי במזכרת בתיה. "אחרי מה שקרה ביום שלישי שעבר, עם הירי, לא רצינו שהילדים יחוו אירוע נוסף בסמיכות למה שקרה".

אופיר סיפרה שהמשימה היא להעסיק את הילדים. "אנחנו מנסים ליצור עבורם פעילויות, אבל למרות ההנחות של גופים שונים לתושבי העוטף, המחירים עדיין גבוהים, כאשר מדובר בצורך למגוון פעילויות מידי יום.  זו חופשה מתמשכת ולא מתוכננת", היא הסבירה – "אנחנו מוכנים לעבור את הימים הקשים, אבל גם רוצים שתיווצר הרתעה ממושכת".

אושר פיזם, מנהל הפעילויות של בית חב"ד בשדרות, סיפר שתהלוכת ל"ג בעומר המסורתית בוטלה, בשל הנחיית פיקוד העורף. "עד שתיים בלילה נערכנו לקראת התהלוכה, שהיתה אמורה לכלול מופע ואז קיבלנו הודעה על הביטול", הוא ציין. "הילדים יצאו משדרות, עד להתבהרות המצב, אבל אני נשאר כאן, כדי לסייע בכל דבר שיידרש".

אדל ראמר, המתגוררת בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול, סיפרה שבתה ומשפחתה עברו ביחד עם תושבים נוספים לבית מלון בנתניה. "הפעם הארגון היה יעיל בכל עוטף עזה. כל מי שנרשם כדי לצאת מהאזור, נמצא לו פתרון", היא סיפרה עוד. "באופן אישי, עדיין לא החלטתי אם להישאר או לצאת. מצד אחד, אני רוצה לעזור לבת שלי והנכדים, אבל מצד שני, אני מרגישה כמו בצו 8 צורך להישאר בנירים ולספר מה קורה".

מוקדם יותר הערב הוחלט לדחות את משחק חצי גמר הפליי-אוף העליון בליגה הלאומית בכדורסל בין אליצור אשקלון למכבי עירוני רמת גן, עד ליום חמישי ואז תהיה הערכת מצב מחודשת.

ענף התיירות נרתם

בתוך כך, בתי מלון, חברות נסיעות וגופים רבים הודיעו על מבצעי הנחות לתושבי עוטף עזה.

חברת איסתא הודיעה על העמדת מוקד ייחודי להזמנת מלונות במרכז ובצפון הארץ. ,בימים אלו ניתן למצוא הנחות מיוחדות לתושבי הדרום עבור מלונות במרכז ובצפון עם הנחות של עד 35%", ציינו באיסתא.

חברת ישראייר הודיעה שתעניק 100 דולר הנחה למזמינים חבילות נופש לחו"ל, בהזמננה של מינימום 450 דולר לאדם.

ישראייר הודיעה עוד, כי תעניק 200 שקלים הנחה לכל הזמנה לחבילת נופש באילת והבהירה שההזמנה תהיה תקפה עד ה-15 בחודש, בכפוף להצגת תעוד מזהה.

רשת מלונות ישראל קנדה הודיעה על הענקת 20% הנחה לתושבי עוטף עזה לאירוח במגוון מלונות הרשת הפרוסים ברחבי הארץ: נופי גונן בגליל, לייקהאוס כנרת, פליי סי פורט נמל תל אביב, ווסט חוף הצוק, פליי מידטאון תל אביב, ENJOY ים המלח ופליי אילת.

חברת קשרי תעופה הודיעה שלאור המצב הבטחוני תציע הנחה מיוחדת של 25 דולר לנוסע ועד 100 דולר למשפחה של זוג עם שני ילדים, שהם תושבי עוטף עזה.

גם רשת מלונות אפריקה ישראל הודיעה על מתן הנחה של 20% לתושבי הדרום והעוטף לאירוח במגוון מלונות הרשת ברחבי הארץ.

קבוצת הולמס פלייס הודיע על הזמנת תושיבם מהדרום והעוטף להגיע להתארח ללא עלות, במועדוני הקבוצה הקרובים לאזור מגוריהם, על מנת להפיג את המתח באימון כושר משחרר או שחייה מרגיעה בבריכה.

קרן קיימת לישראל הזמינה, בתוך כך, את תושבי עוטף עזה לנפוש באגמון החולה-קק"ל, ללא עלות כניסה. "באגמון החולה קק"ל מזמינים את תושבי עוטף עזה (עד שבעה ק"מ מהגבול) להפוגה מהמצב, ליהנות מהטבע ומהמרחבים הפתוחים באגמון ללא עלות", ציינו בקק"ל.