לאחר ירי הרקטות לגוש דן וליישובי עוטף עזה, התייחס הבוקר (חמישי) מנכ"ל "הביטחוניסטים", תא"ל (במיל') אמיר אביבי, למערכת "מגן אור". בשיחה עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM הסביר אביבי כי "כרגע הפתרון המסתמן, ויכול להיות שיהיו פתרונות נוספים, מגיע מעולם ההגנה שזה 'מגן אור'. הגדולה של הלייזר היא לא שהם לא ישגרו, אלא שכל היירוטים יהיו מעל ראשיהם, שאפילו לא תצטרך להפעיל אזעקה בעורף, וזה הסיפור הגדול".
הירי התחדש לאחר החיסול הלילי, דיווח: מגעים להפסקת אש
"מחסנית אינסופית": כל מה שצריך לדעת על מערכת הלייזר שהוצגה בפני ביידן
"יש פה בניין כח של אלפי רקטות, שממוקמות במאות אתרי שיגור שלא את כולם צה"ל מכיר. הוא אוסף מודיעין, אבל בסוף העסק הזה נבנה מתחת לאדמה בפריסה מאוד רחבה בכל הרצועה. מאוד קשה לאתר את זה, וצריך להבין שמצד אחד צה"ל והשב"כ יודעים לסכל מפגעים ומצד שני אין לנו יכולת מבצעית מלאה לפגוע בכל אתר שיגור", הסביר אביבי.
על החיסול של ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי אמר: "יש גם מודיעין משובח. הבחור הזה ניהל את הירי של הג'יהאד האסלאמי גם בשומר החומות ובאירועים ב-2022. הוא שרד ניסיון חיסול בעבר, וטוב מאוד שהוא חוסל עכשיו. זה עוד נדבך בבניית הרתעה ארוכת טווח מול הארגון הזה".
כיצד חיסול כזה משפיע על ההמשך?
"מכיוון שאנחנו לא מוכנים יותר לתת חסינות ולהגיע להסדרה עם מחבלים מתועבים, אז מטבע הדברים זה שינוי גדול במדיניות, ולכן אנחנו לא מצליחים להגיע עדיין להפסקת אש, אבל היא תגיע. צה"ל ממשיך לכתוש אותם, לפגוע בפעילים, בעמדות שיגור, בבתי פעילים ובמטרות נוספות, והזמן לא משחק לטובתם. זה ברור שהם הולכים ונשחקים, ובסוף עם יצטרכו להתכופף ולקבל את כל רצונות צה"ל ומדינת ישראל. זה אומר שהמדינה משנה את המשוואה ואומרת: 'אצלנו הכל פתוח'. נרגיש חופשיים לסכל אתכם אם תעשו פעולות נגדנו ביו"ש או בעזה. אנחנו צריכים שהמחבלים יהיו כל הזמן בפחד ובנרדפות וחשש לחייהם, ולא הפוך".
בהתייחס לשיתוף הפעולה בין חמאס לג'יהאד האסלאמי, הסביר אביבי: "צריך לומר שמדובר בארגונים יריבים. זה שיש להם אויב משותף זה אומר שהם יכולים לשתף פעולה לפעמים. הג'יהאד האסלאמי רוצה להשתלט על החברה הפלסטינית ולהפוך אותה לזרוע של איראן. חמאס, לעומת זאת, מגיעה מהאחים המוסלמים, מהצד הסוני ולא השיעי. אנחנו רואים במזרח התיכון את הקרע העצום בין השיעים והסונים, וחמאס אמנם נשען כלכלית על איראן אבל מבחינה דתית אלה שני קצוות שונים".