הפיגוע בגבול מצרים: יומיים לאחר אירוע החדירה של שוטר מצרי לשטח ישראל, והריגתם של שלושה לוחמי צה"ל בגבול מצריים, התייחס הבוקר (שני) הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, להשתלשלות האירועים ולתחקיר שמנוהל בצה"ל. "יש לוחות זמנים ברורים לתחקיר", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM. "זה מראה שהרמטכ"ל לא רוצה להתברבר". 

אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים
עד שבוע מהיום: בצה"ל יציגו את תחקיר הפיגוע בגבול המצרי
בכיר ביטחוני לשעבר על האירוע בגבול מצרים: "דריכות מבצעית גבוהה הייתה משנה את התמונה"
 

לדבריו, "הרמטכ"ל רוצה תחקיר עם מסקנות, הוא רוצה את זה תוך שבוע. אולי הפעם יופקו לקחים משמעותיים, הוא גם קובע וועדה נוספת ברשות אלוף אחר, שבא לבדוק ברמה מערכתית את כל ההתנהלות, הנהלים, הפקודות, את כל הדברים שקשורים לגבולות של שלום".

"אירוע ההיתקלות מדליק נקודות שצה"ל רוצה ללמוד מהם הפעם, ידעו שיש מחבל בשטח, והשאלה היא איך להתעסק עם אירוע כזה", הוסיף. "זה לא דבר פשוט לעמוד בתנאים הללו ולקבל את ההחלטות שאנחנו עכשיו יכולים לנתח בדיעבד".

על אף תוצאות האירוע הקשות, הזהיר הפרשן מפני מסקנות נמהרות. "היו פה מפקדים שעשו את תפקידם והגיעו לשטח, וידעו לקבל את ההחלטה שיהיה יתרון. הטענות האחרות, לגבי הצורך במעורבות ימ"מ, אני זהיר יותר לגבי זה. התחושה שלי שיש פה הזדמנות לצבא ועל הרמטכ"ל מוטלת האחריות לנצל אותה, זה לא בהכרח אומר עריפת ראשים".