הפיגוע בגבול מצרים: אלוף משנה במיל' אבי רחמים, שפיקד בעבר על החטיבה המרחבית שגיא שפרוסה לאורך הגבול הדרומי, התייחס היום (שני) למצב המורכב בגבול השלום עם מצרים. בשיחה עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM התייחס לשאלות שעלו בנוגע לתגובת צה"ל למשמע הירי לעבר החיים, והסביר כי "יורים שם כל יום, כל היום. לכן ירי זה לא אירוע חריג".

פרשן "מעריב" מעריך לקראת תחקיר הפיגוע בצה"ל: "לא בהכרח תהיה עריפת ראשים"
צה"ל ישנה את נהלי הפתיחה באש? "חיילים צריכים את הסמכות להגן על עצמם"
קצין מילואים ששירת בגבול המצרי: "מה שיש שם זו פשוט הפקרות"
 

המפקד לשעבר השיב גם לביקורת על הפגיעה בכשירות המבצעית בעקבות תנאי השמירה הקשים. "האם הנורמה צריכה להיות משמרת שמירה של 12 שעות? התשובה היא כנראה שלא, זה פוגע באפקטיביות", הבהיר, והוסיף: "האם הייתה הערכת מצב נקודתית שחייבה את המג"ד או המח"ט לייצר רצף תצפיות שמחייבות 12 שעות? יכול להיות שכן, זו החלטה פיקודית ולא על זה אנחנו צריכים לבחון את האירוע".

רחמים שיבח את התנהלות כוחות הביטחון בהברחת הסמים שסוכלה שעות לפני הפיגוע. "זה עבודה של ימים בשילוב עשרות אם לא מאות חיילים ואנשי מודיעין, מדובר בהישג מטורף", עם זאת הודה כי "יתכן שהשוטר המצרי ניצל את הרעש של ההברחה כדי לחצות לישראל. כל מי שמגיע לגדר הגבול במסגרת הברחה באש ומעביר טובין מצד לצד, דינו מוות".

עוד הוסיף כי "הגדודים המעורבים עומדים במשימתם ועושים את עבודתם נאמנה. אנחנו לא רוצים גדוד של גולני או גבעתי בבקעת הירדן או באילת, אנחנו רוצים אותם אימונים לקראת תמרון. צריכים להסתכל על הדברים בצורה רחבה, איפה אנחנו רוצים את אוגדות החוד שלנו, בבט"ש או במוכנות למלחמה?" 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM