ראש הממשלה בנימין נתניהו, המפכ"ל יעקב שתאי, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן ובכירים נוספים ביקרו היום (שני) את לוחמי המסתערבים של מג"ב איו"ש ולוחמי צה"ל, שנפצעו מוקדם יותר במהלך הפעילות בג'נין. "נורתה עלינו אש כבדה והושלכו לעברנו מטענים ממספר מוקדים, יחד עם הכוחות הצלחנו לעצור את המבוקשים ולפגוע במספר רב של מחבלים", ציינו הלוחמים. 

כוחות ימ"ס נחשפו: המבצע בג'נין שהסתבך; מסוק תקף באופן חריג
אלוף (מיל') בהתבטאות חריגה: "כל הקונספציה של ההיפרדות היא הזויה ויש עדיין אנשים שאוחזים בה"

עוד סיפרו על שאירע: "ברגע שהכוח נפגע אני ועוד חובש בכוח התחלנו לטפל בלוחמים ותוך זמן קצר הגיעו אלינו פרמדיקים וכוחות נוספים. אנחנו נחושים להחלים ולחזור לחברים ולפעילות במהרה". 

יעקב שבתאי ואמיר כהן (צילום: דוברות המשטרה)
יעקב שבתאי ואמיר כהן (צילום: דוברות המשטרה)

"פעלתם במקצועיות, תחת סיכון במשימה מורכבת ולסיכול חשוב של טרור, אני גאה בכם ומאחל לכם החלמה מהירה. אנחנו נמצאים במציאות ביטחונית מאתגרת, לוחמי מג"ב, משטרת ישראל, כוחות צה"ל, שב"כ וכלל גופי הביטחון מעבירים מסר ברור, נשים יד על מחבלים ופעילי טרור בכל מקום שנדרש", מסר המפכ"ל שבתאי. 

חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין (צילום : רשתות ערביות)
"אנחנו מכים בטרור בעוצמה ובנחישות. בחודשים האחרונים אנחנו חיסלנו ועצרנו מספר שיא של מחבלים. כך היה גם בפעולה באזור ג'נין. כוחותינו חיסלו כמה מחבלים ועצרו אחרים, נתקלו במערב אש ופעלו בצורה יוצאת מן הכלל", מסר נתניהו. 
על פצועי הפעילות הבוקר בג'נין, אמר ראש הממשלה: "ביקרתי עכשיו את הפצועים, אנשים מרשימים ביותר. צריך לציין שהם באים מכל חלקי החברה הישראלית וצריך לראות את זה, לוחם דרוזי, לוחם ממוצא אתיופי ולוחם שעלה לפני עשרות שנים מאוקראינה לצד לוחמים אחרים. פשוט מרגש לראות אותם מושיטים יד אחד לשני, כתף אל כתף, וכיצד הם פעלו בשטח כדי לחלץ את חבריהם"

מפקד משמר הגבול הוסיף: "פעלתם כמצופה מכם, בקור רוח ומקצועיות, אנחנו נחושים ומתעקשים להמשיך לפעול יחד עם כלל גופי הביטחון בכל מרחב שנדרש בכדי לסכל את המחבלים ב'חצר ביתם', בטרם יצליחו לפגוע באזרחי מדינת ישראל".