מחאת המילואימניקים ממשיכה להתרחב: קבוצת קציני צה"ל בשירות מילואים שלחה היום מכתב דחוף לבכירי מערכת הביטחון, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר, תומר בר, בו כתבה כי במידה ואף סעיף יחיד מהרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה יעבור בקריאה שלישית - הקבוצה תחדול מלהתנדב לשירות מילואים. זאת, בטענה: "לא נוכל להתנדב לשרת במילואים במדינה לא דמוקרטית".

צה"ל ידיח אלפי מילואימניקים? "הממשלה החליטה לשבור את הכלים"
בגלל הרפורמה: מאות לוחמים בחיל האוויר הודיעו כי לא יתנדבו למילואים

"אנחנו, קבוצה של כ-110 לוחמי צוות אוויר, בקרים וקציני שליטה במילואים, נשים וגברים, המשרתים במטה חיל האוויר בתפקידי שליטה ותכנון - בפעילות מבצעית שגרתית, במב"מ, במבצעים מיוחדים ובזמן לחימה, החתומים על מכתב זה, נשבענו אמונים לביטחונה וקיומה של מדינת ישראל, כמדינה דמוקרטית ויהודית".

"אנו מודיעים היום כי במידה והחוק לביטול עילת הסבירות, או כל חוק אחר שהינו חלק מהרפורמה המשפטית, יעבור בקריאה שלישית של הכנסת, נאלץ להפסיק לאלתר את התנדבותנו לשירות מילואים. המשך תהליך החקיקה של הרפורמה המשפטית יפגע פגיעה אנושה באופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. חקיקה כזאת מאפשרת כוח בלתי מוגבל לממשלה, ללא אפשרות ריסון על ידי הרשות השופטת, והיא תביא אותנו למקום שאין ממנו חזרה. החוקיות של פעולות צה״ל נשענת על היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית, ועל קיומה של מערכת משפט עצמאית וחזקה. לא נשרת בצבא של מדינה שאינה דמוקרטית", נכתב.

הם הסבירו: "עמדתנו אינה פוליטית. במשך עשרות שנים, מרבית חיינו, שירתנו בקבע ובמילואים, תחת ממשלות רבות מימין ומשמאל. תמיד ביצענו את תפקידנו בתא הטייס, ביחידות הבקרה ובתא י השליטה מתוך תחושת שליחות, ציונות, אחריות ואהבת המדינה. כמו חברינו מיחידות נוספות, חווינו מבצעים מסוכנים ומורכבים, מעולם לא היינו חרדים כפי שאנו חרדים היום, לגורלנו ולגורל היקרים לנו, לעתיד המדינה והחברה.
לא כתבנו מכתב זה בקלות דעת, היינו מעדיפים שלא להצטרך לכתוב אותו כלל, כולנו תקווה שלא נצטרך להפסיק את התנדבותנו לשרת במילואים. אך במידה והחקיקה תעבור אנחנו נמשיך להגן על מדינת ישראל ברחובות, בכיכרות ובכל מקום שבו יתאפשר לנו לשמור על מדינת ישראל דמוקרטית ויהודית".

ד', סגן אלוף וטייס קרב לשעבר בצה"ל, מודיע כי יפסיק להתנדב אם הרפורמה המשפטית תעבור. צילום: פרטי

למכתב, צורף סרטון ובו ד', סגן אלוף וטייס קרב לשעבר, שהציג את גוף המכתב ומטרת הקבוצה: "שמי ד', סגן אלוף במילואים וטייס קרב לשעבר. הטסתי מטוסי פאנטום ו-F16 במשך כשלושים שנה, סיימתי לטוס בגיל 51. זה כשבע שנים אני משרת בהתנדבות במטה חיל האוויר.  אני מייצג קבוצה רחבה של קצינים במילואים, בדרגות של אלוף משנה ועד לסרן, טייסים ונווטים, בקרים וקציני שליטה, נשים וגברים. כולנו בדעה שמדינת ישראל תחדל מלהיות דמוקרטית במידה והרפורמה המשפטית תעבור. על כן, כתבנו את המכתב שאנו מפרסים היום".

הוא הכריז: "אנו אומרים בזאת - אם החוק לביטול עילת הסבירות, או כל חוק אחר והמכלול המכונה 'הרפורמה המשפטית' יעבור בקריאה שלישית, אנחנו נחדל מלהתנדב לשירות מילואים. לא נוכל להתנדב לשרת במילואים במדינה לא דמוקרטית. תקוותינו היא שלא נגיע לכך".