ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר לפני זמן במוצב סאלם סמוך לג'נין, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, והתייחס לפיגוע הקשה שאירע מוקדם יותר בתל אביב. "היום התרחש פיגוע נפשע בתל אביב שנעצר בגלל התערבותו של אזרח חמוש. ללא ההתערבות הזאת, יכול להיות שהפיגוע הזה היה גובה חיים רבים. אני מאחל החלמה לפצועים", ציין. 

פיגוע דריסה בתל אביב: שמונה נפצעו בהם שלושה קשה, המחבל נוטרל | צפו בתיעוד
צה"ל ממשיך לפעול בג'נין; תיעוד: מעצר מבוקש לעיני משפחתו | צפו

הוא שלח מסר לגורמי הטרור: "מי שחושב שפיגוע כזה ירתיע אותנו להמשיך במאבק שלנו בטרור - טועה. הוא פשוט לא מכיר את רוחה של מדינת ישראל, לא מכיר את ממשלתנו, את אזרחינו ואת לוחמינו".

נטרול המחבל בתל אביב

כמו כן, התייחס ראש הממשלה למבצע שצה"ל עורך בג'נין: "אני מברך את הלוחמים האמיצים שלנו שהרסו תשתיות טרור רבות בג'נין ומנעו בכך פיגועים רבים. ברגעים אלה אנחנו משלימים את המשימה ואני יכול לומר שהפעולה הנרחבת שלנו בג'נין איננה חד פעמית".

"אנחנו נמשיך ככל שדרוש כדי לגדוע את הטרור, אנחנו לא נאפשר לג'נין לחזור להיות עיר מקלט לטרור ואנחנו נגדע את הטרור בכל מקום שנראה אותו ונכה בו", הוסיף. 

שר הביטחון יואב גלנט, התייחס גם כן למבצע מול קיני הטרור בג'נין: "בשנתיים האחרונות ג'נין הפכה למפעל לייצור טרור - ביומיים האחרונים זה נגמר. אנחנו קטענו את תהליך ייצור אמצעי הלחימה, תפסנו אלפי מטענים, השמדנו עשרות מקומות ייצור, בתי מלאכה ומעבדות של חומרי נפץ״. 

"יקח עוד קצת זמן ואנחנו נגיע למצב בו אנחנו נהיה מסוגלים לנוע בכל מקום, במחנה הפליטים או בכל מקום אחר, עם צוות לוחמים, ולא עם חטיבה שלמה״, ציין והוסיף: ״זה העיקרון - חופש הפעולה. את מה שעשינו היום ואתמול בג'נין ואת מה שעשינו לפני חודשיים בעצה משותפת של רה"מ, שלי ושל מערכת הביטחון בעזה, נדע לשכפל ולהעתיק לכל מקום שיידרש״. 

מאוחר יותר, התייחס גם הרמטכ"ל הרצי הלוי למבצע בג'נין: "אנחנו נדע להיכנס לאן שנרצה, עת שנידרש ומתי שנבחר. לא יהיה מקום בטוח למחבלים - מי שברח היום אנחנו נדאג למצוא אותו מחר. פגשתי אתמול וגם היום את הכוחות שבשטח, נוער וגם מבוגרים, סדיר וגם מילואים, מגיעים חדורי מוטיבציה ורצון לעשות במקצועיות רבה מאוד באופן מרשים מאוד״.