ראש מטה חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' נמרוד שפר, התייחס הבוקר (רביעי) בראיון בכאן רשת ב' למחאת אנשי חיל האוויר, והודה: "אם הייתי נקרא הלילה לתקוף בסוריה הייתי מודיע על הפסקת התנדבות". 

הרכב השופטים נקבע: בג"ץ ידון בעתירה לפסול את נתניהו מלכהן כרה"מ בספטמבר 
מכה לארגון הפשיעה של בכרי: עשרות מצלמות נתפסו ברחבי כעביה | פרסום ראשון

"אני מרגיש שצה"ל ומדינת ישראל נמצאים בנקודת שפל שאני לא מכיר כדוגמתה", אמר בפתח דבריו. "ההודעות של אותם עשרות אנשים לצד אלו שמחכות בקנה, ולא רק של אנשי חיל האוויר אלא בצה"ל כולו, יוצרות מצב של פגיעה ממשית בעוצמת חיל האוויר וצה"ל, וקשה להסביר עד כמה. מה שקשה הוא שהכלים לפתרון הבעיה הזו לא נמצאים בידי הצבא. ביקורת שלי היא על ממשלת ישראל שהודיעה אותנו למצב הזה, אני מזדהה עם החותמים".

תקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות (ארכיון)

הלילה חיל האוויר הפציץ, לפי דיווחים זרים, בסוריה. אם התיקון לעילת הסבירות עובר אתה נכנס לקוקפיט או נשאר בבית?
"הייתי מודיע על הפסקת התנדבות. מדינת ישראל לא תוכל להתקיים בכל דרך אחרת שאינה דמוקרטיה מהותית. יהיו אנשים שלא יחיו כאן". 

כבר הלילה לא היית נכנס לקוקפיט?
"מה שעושים האנשים האלה הוא לנסות למנוע מישראל להגיע למצב הזה, ולהפוך למשהו שאינו דמוקרטיה ליברלית או מהותית. אני באמת לא מאמין שהגענו למצב הזה. אני חושב שישראל לא תוכל להתקיים כמדינת עולם שלישי". 

אתה מבין שהמשמעות היא פירוק צה"ל והפקרת המרחב האווירי שלנו?
"זו לא האמירה. האמירה היא שהם מוכנים לקחת סיכון גדול מאוד כדי למנוע את המצב שבו מדינת ישראל תפסיק להתקיים. אם היא לא תהיה דמוקרטיה אני לא רואה שום דבר שהיא מתקיימת. היא לא יכולה להיות מדינה חלשה כלכלית, צבאית ואקדמית. היא פשוט לא תהיה".