שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לנאום שנשא אמש (שני) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ואמר על איומיו כי "הוא כמו כלבלב קטן שנובח בקול רם", את הדברים אמר בריאיון לגדי נס בתוכניתו ברדיו 104.5FM.

נסראללה במסר מאיים: "כל חיסול בלבנון ייענה בתגובה חריפה"
נסראללה מאיים: "אם תצאו למלחמה בלבנון, תחזרו לתקופת האבן"

"אין ספק שאנחנו בתקופה מאוד מאתגרת מבחינה ביטחונית ולכולם ברור שהשורש לתהליכים האלה זאת התעוזה האיראנית שגוברת אל מול גמגום ולא מספיק נחישות מהעולם המערבי. אני מזכיר, סין נכנסת כשחקנית מרכזית ונוצר ציר של סין, איראן ורוסיה אל מול המערב. והדבר הזה מגביר את התעוזה האיראנית, וכשהיא גוברת אז חיזבאללה, הג'יהאד האיסלמי והערבים ביהודה ושומרון שואבים מזה עידוד ומתגרים יותר. אני עדיין חושב שזאת התגרות כמו כלבלב קטן שנובח בקול רם כדי שיחשבו שהוא קצת יותר גדול מגודל העכבר שהוא באמת. אבל זה דבר שהוא מאתגר ועלול להיות נפיץ, אנחנו צריכים להסתכל עליו ולהיזהר ואנחנו עושים את זה. אני חושב שמדברים בגדול, אם חלילה נדרש למערכה אז יחסי הכוחות מאוד ברורים", אמר.

בהמשך התייחס השר למשבר המדיני שמתרחש בלבנון. "ביחס לצפון, צריך לקחת בחשבון את המצוקה המאוד גדולה של חיזבאללה מבית – לבנון בהתפרקות טוטאלית, התפרקות פוליטית, משבר מאוד שלא מצליחים לצאת ממנו, התפרקות כלכלית - אין חשמל, אין דלק. וכמו תמיד בג'ונגל מסביבנו, כשיש מצוקות פנימיות אז מנסים להכווין את אש לישראל, אין דבר שמאחד יותר את האויבים שלנו מאשר מאבק משותף נגדנו. ככל שהמצוקה של לבנון תהיה גדולה יותר הם יגדילו את ההתגרות בנו", אמר.

על הניסיון של השר אלי כהן ליצור קשרים דיפלומטיים בלוב, גרס: "ארצות הברית היא ידידה גדולה מאוד של ישראל, יחסים בכל המישורים, גם החסויים וגם הגלויים והם חזקים מאי פעם. ואומרים את זה גורמים ישראלים וגם אמריקנים. למרות זאת, צריך לדעת שבין ידידים ושותפים כמו שיש הרבה מכנה משותף יש גם מחלוקות, גם אלה לא נולדו היום ולא אתמול. במשך כל ההיסטוריה של מדינת ישראל אנחנו מנהלים מערכת יחסים מאוד חזקה עם הרבה מאוד שיתופי פעולה ואינטרסים משותפים וגם לא מעט מחלוקות. בסופו של דבר אנחנו צריכים לעשות מה שנכון לנו ומשרת אותנו ולדעת גם לנהל את המחלוקות בצורה עניינית ומכובדת", אמר והוסיף: "אפשר מצד אחד לכבד ומצד שני לא להסכים לביקורת שנמתחת עלינו. זה נכון ביחס לאמריקנים וגם למדינות אחרות שיש לנו איתן מערכות יחסים".