ברקע המתיחות בגבול לבנון, נשא אמש (שני) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום ובו איים כי ארגונו יגיב בתוקפנות לכל חיסול על אדמת לבנון. ד"ר עידו זלקוביץ', ראש התוכנית ללימודי המזרח התיכון במכללת יזרעאל, התייחס לדבריו בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ואמר: "נסראללה עסוק במשבר הכלכלי בלבנון, אך תומך ישירות ועקיפות בארגוני הטרור הפלסטיני".

סמוטריץ' על איומי נסראללה: "כמו כלבלב קטן שנובח בקול רם"
נסראללה במסר מאיים: "כל חיסול בלבנון ייענה בתגובה חריפה"

הוא הרחיב: "למרות המשבר בלבנון חיזבאללה לא טומן את ידו בצלחת ועסוק עד הצוואר בקידום ההתנגדות הפלסטינית, אם בהעברת אמל"ח, ידע או תמיכה מורלית".

זלקוביץ' התייחס גם להשפעות איראן על ארגון הטרור: "איראן היא שחקן מאוד משמעותי והיא הפטרון של חיזבאללה. אבל אם אנחנו שמים אותם בצד, לחיזבאללה יש מרחב תמרון די גדול".

הוא הבהיר: "בסופו של דבר איראן יושבת מאחור ומנצחת על התזמורת אבל חיזבאללה יקבע מתי ואיך הוא ייכנס לעימות עם ישראל בהתאם לנסיבות הגיאופוליטיות האזוריות והיכולות הכלכליות שלו".

מוקדם יותר התייחס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לנאום שנשא נסראללה, ואמר על איומיו כי "הוא כמו כלבלב קטן שנובח בקול רם", את הדברים אמר בריאיון ליואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו 104.5FM.

הוא המשיך: "לא צריך להיבהל בגלל שנסראללה מתרברב ומאיים, וגם בצד השני יודעים שאם יאתגרו אותנו ויאלצו אותנו לפעול – ספק אם הם יצליחו להתאושש מזה".

בהמשך התייחס השר למשבר המדיני שמתרחש בלבנון. "צריך לקחת בחשבון את המצוקה של לבנון מבית, אין חשמל, אין דלק", אמר. "ככל שהמצוקה של לבנון תהיה גדולה יותר הם יגדילו את ההתגרות בנו".