ישראל תחת מתקפה: מאז שעות הבוקר עשרות מטחי רקטות נורו מרצועת עזה לעבר גוש דן, אזור השרון, השפלה ודרום הארץ. במקביל, מחבלים חדרו מרצועת עזה ליישובים בעוטף, והתושבים התבקשו להסגר בבתיהם ולנעול את הדלתות. כוחות הביטחון מנהלים משעות הבוקר קרבות במוקדים שונים בעוטף עזה מול המחבלים שחדרו לשטח הארץ.

מלחמה בדרום: לפחות 40 נרצחו, חמאס מחזיק בבני ערובה, קרבות מתנהלים בעוטף | עדכונים שוטפים 
חמאס טוען: עשרות ישראלים, בהם חיילים, נלקחו בשבי

ד"ר ברק בוקס, חוקר בכיר במכון אירופה והמחלקות לתקשורת ומדעי-המדינה באוניברסיטת בר-אילן, אמר בשיחה עם "מעריב" כי "במעקב אחר תקשורת ממוסדת של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה יש האדרה של היקף ההתקפה, הפגיעות וכן דיסאינפורמציה. ברשתות החברתיות עולים קליפים ותמונות של טרוריסטים מן החמאס בהתקפה או קריאות תמיכה".

עוד הוסיף כי "שם המבצע שיזמו "מערכת" (מלשון מערכה) 'מבול אל אקצה' מעיד על המסר שיזמו איראן דרך שליחיה כחיזבאללה או חמאס והג'יהאד האסלאמי היו רוצים לראות מצב כזה. כולי תקווה שבפועל, רבים מתושביה הלא יהודים של הערים המעורבות לא ינקטו במהלך כזה שהשלכותיו יהיו חמורות ויעיבו על העתיד".

לדבריו, המסר הוא של הג'יהאד הוא טוטאלי - מלחמת מצווה טוטלית בכמה שיותר חזיתות. "כפי למשל מבזקי חיזבאללה שדיברו על "גדודי מוג'הידין שנלחמים לצד גדודי הקסאם ואנשי ההתנגדות" וקראו לחזיתות מאוחדות. משרד החוץ פונה לקהלים שונים במדיה החברתית בערבית כדי לחדד את המסרים. כמו למשל משרד החוץ בדף הערבית, מחדדים את המסר מה עורכים הטרוריסטים הללו בהתקפתם מול אזרחים ישראליים", סיכם.