ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף מישל ינקו, הדף היום (שלישי) את הטענות של הלוחמים בשטח כי קיים מחסור חמור בציוד לחימה, כמו אפוד קרמי. לדבריו, "לא הייתה לנו כוונה שכל 300 אלף אנשי המילואים יהיו עם אפוד קרמי. כל מי שיהיה בלחימה באוגדת עזה יהיה עם אפוד קרמי, מי שיהיה במשימות הגנה או משימות שונות לא התכוונו שיהיו עם אפוד קרמי. זה מה שתוכנן מראש".

לצד הטיפול בנפגעים והחללים, אנחנו עסוקים כרגע ביכולת המרכזית והחשובה ביותר, לנצח מלחמה. משבת בבוקר יש מאמץ משמעותי שלנו שלא היה כדוגמתו בעבר, עברנו במהירות רבה, ממצב שגרה למלחמה בכל צה"ל ובכל המרכיבים המבצעיים. זה לא נעשה בהיקפים האלה עשרות שנים. גייסנו 300 אלף אנשי מילואים מיום שבת, זה גיוס גדול היקף, הבאנו אנשים לימ"חים ובסיסי האם ומשם לגזרות המבצעיות בדרום ובצפון, רוב סד"כ צה"ל הגיע לגזרות המבצעיות שלו בדרום, וגם בגזרת הצפון לכל התפתחות".

עוד הוסיף אלוף ינקו: "אנחנו עוסקים במתן מענה לסדיר והמילואים בציוד, חוסרים, מזון. אני מקבל פניות גם מהתקשורת, יש פערים שפוגשים ביחידות קצה, ויחד עם זאת, שמביאים כל כך אלפי חיילים בהיקף הזה - אין לנו פערים משמעותיים בהסתכלות כללית. אנחנו תומכים את המאמץ הזה ועושים הכל לטפל בכל הפערים שעולים, אבל צריך לעשות תיאום ציפיות: כל אנשי המילואים קבלו את המענה שלנו לאוכל במלחמה שזה מנות קרב ופירות. זה המענה של צה"ל למלחמה בסדר גודל כזה, כשמגייסים 300 אלף איש".

לא גייסנו 300 אלף אנשי מילואים בפעם אחת במשך עשרות שנים אחורה. תוך 36 שעות להביא כוחות מהימ"חים עם הציוד- אפשרנו למפקדים והזרועות לעמוד במשימה. יש עוד מקומות עם פערים ואנחנו מטפלים בזה. היום מעמידים 4 מרכזים לוגיסטים שיאפשרו הצטיידות לאנשי מילואים. בימים האחרונים המאמץ הלוגיסטי נותן גם מענה רפואי כדי לתת למערך המבצעי הכל".