מלחמת חרבות ברזל: גם ביהודה שומרון בסוף השבוע האחרון ניתן לזהות מגמה של הסלמה באירועים בשטח, אבל עצם זה שיש יותר מ-30 גדודי מילואים שהוקפצו לפעילות מבצעית והחליפו את הכוחות הסדירים, הדברים נמצאים תחת שליטה והיקף האירועים בשטח אינו שונה באופן דרמטי מאלו שבשגרה.

צה"ל: "יירטנו עצמים בלתי מזוהים בשמי הצפון"; מטרות של חיזבאללה הותקפו בדרום לבנון
היום השמיני למלחמה | פצוע אנוש בנירים; המפקד שהוביל את אחת ממתקפות הטרור חוסל

גורמים צבאיים אומרים כי ארגון הטרור חמאס ניסה לייצר היקף הפרות סדר חסר תקדים, אך בפועל לא הצליח לעשות זאת. חיילים דיווחו כי בחסות הפרות הסדר היו ניסיונות פיגועים שסוכלו.

גורם צבאי: "חמאס נכשל להפוך את יום הזעם לאירוע מכונן שבו אלפים רבים יוצאים לרחובות כדי ליצור כאוס, והוא נכשל בזה. בצד הירדני אומרים בצבא כי הצבא הירדני בלם ביעילות את ההמון שניסה להתקרב לגדר".

במספר מוקדים שונים ביהודה ושמרון התעמתו אלפי פלסטינים עם כוחות הביטחון שעשו שימוש בעיקר באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לפזר את המתפרעים. בכל אחד מהמוקדים היו במהלך יום שישי עשרות ומאות פלסטינים. באזור טול כרם בחסות הפרות הסדר ניסו מחבלים לפגוע בגדר באמצעות מטעני חבלה, ולהשחית אותה על מנת לחצות אותה.

כוח מסתערבים של מג״ב איו״ש פתח בירי לעבר מספר מחבלים ופגע לפחות בארבעה. בנוסף, היו מספר דיווחים על ירי לעבר מעבר סאלם וגלמה.

הפלסטינים דיווחו על שמונה הרוגים במהלך סוף השבוע, כאשר כוחות הביטחון עצרו בלילה שבין שישי לשבת למעלה מ-30 חשודים בהם גם שני בכירים, מבוקשים פעילי חמאס, כאשר עד עכשיו מתחילת המלחמה נעצרו כ-150 מבוקשים.