מלחמת חרבות ברזל: הפרשן הצבאי צבי יחזקאלי העלה אתמול (ראשון) לרשתות סיכום יומי של המלחמה ובו עסק בשאלה "מדוע הקונספציה של עם ישראל קרסה ב-7 באוקטובר". בפתח הסרטון אמר: "אם לא נבין מה קרס בשבת הזו, לא נוכל להבין איך להתקדם".

הפלסטינים שוב בהלם: כך נראית בית חאנון לאחר תקיפות צה"ל
מתקפה בליכוד נגד נתניהו: "הנהגה שמרחמת על מפלצות לא ראויה להנהיג"

"ראשית, לא צריך להקשיב למה שחמאס אומר כיוון שחמאס זורע פייק ניוז. תושבי עזה מבינים שהם על סף אסון הומניטרי. בנוסף, מעניין לראות מה קורה בגבול הירקון כי למרות נוכחות האמריקאים הם לא כל כך מורתעים", המשיך.

"הקונספציה היא בדיוק כפי שהייתה במלחמת יום כיפור, הייתה תפיסה לפיה פעלנו, היינו בטוחים בעוצמתנו וקרה ההפך", הוסיף. "מדוע הקונספציה הזו קרתה? לפני 30 שנה קרסה ברית המועצות, מסך הברזל נפל והאימפריה הגדולה הזו נעלמה, שברו את החומה ואנשים אמרו 'איזה יופי, לא צריך דתות או גבולות. לאחר מכן התחיל האינטרנט בעולם והעולם נכנס לתפיסה 'קץ ההיסטוריה', נכנסה התפיסה שאין מה להילחם יותר".

לאחר מכן אמר: "מנגד, יצאה עוד תיאוריה שהייתה פחות פופולרית והיא אמרה: 'התנגשות בין תרבויות' - עולם דיגיטלי שיתנגש ככל שהוא יכיר את עצמו. ברוח הזו, החלו הסכמי אוסלו, והגיעה התפיסה 'אין יותר מה לריב'", הסביר. "כששאלו את ערפאת 'איך חתמת על הסכם עם היהודים', הוא ענה 'זה הסכם שהיה בתחילת האסלאם של מוחמד עם בני מכה'. כשהוא ניסה להילחם וראה שהם לא רוצים לקבל עליהם את אמונתו באל אחד, הוא עשה איתם הפסקת אש לחמש שנתיים ולאחר שנתיים, כשהוא התעצם - תקף ושחט את כולם".

@zvi_yechezkeli

שורשי הכשל שלנו. להבנת המהלכים הבאים הנה סדרת סרטונים על הקונספציה . שורשיה. וכישלונה.

♬ צליל מקורי - צבי יחזקאלי

"בעצם, מי שחשב שהפלסטינים הפסיקו את הג'יהאד - טעה. הם רק השמיעו קולות של שלום כדי לקדם אג'נדה אחת - ג'יהאד", טען. "אין הבדל בין רשות פלסטינית לבין חמאס. ערפאת ואבו מאזן בחרו בדרך של ללכת לדבר ולהתיש אותנו דרך הלגיטימציה הבינלאומית לשלום כיוון שהם מבינים שהעולם היום שרוצה את השלום יכול לשים אותנו בפינה.

אנחנו הלכנו לשלום עם תפיסות מערביות של 'לתת ולהכיל ולהצטער'. זו הטעות, בעזה אין כיבוש, יש בו את הג'יהאד הכי איום והסיבה לכך היא כיוון שמדובר בשטח שלא היינו בו. זו הבעיה בתפיסה המערבית, לתת ולהכיל תמורת שקט אבל תראו מה קרה. נאמר לי פעם מאחד מבכירי החמאס: 'מה שאנחנו מפעילים עליכם זה לא טילים ולא פיגועים - אלא את עצמכם והדמוקרטיה שלכם'".

"זו אותה הטעות שעשינו כשאסד הבן עלה לשלטון", המשיך. "אמרנו 'רופא עיניים, למד בלונדון, הוא מסוגל להרוג?', ותראו 800 אלף בני אדם הוא הרג. אמרנו 'יחיא סינוואר לא יכול להפוך את כל הרצועה על פיה' אבל הנה תראו הוא עושה את זה. ולמה כל זה קורה - הקונספציה. היא בעלת שורשים עמוקים במזרח התיכון, בצבא, בהתבוננות בעולם - באיך העולם המערבי דוחק בנו".

הזוועות שנחשפו בבארי (צילום :צור שיזף)

"האסלאם הג'יהאדיסטי בא להילחם, השמאל בא להושיט לו יד ואומר 'אולי תנוח בצד?'", אמר בסיום הסרטון. "ואז כשיש שקט אנחנו מתחילים להאמין שזה בסדר עד שמגיע אותו מחבל לבארי והרוע דופק לנו על הדלת וזה יכול לקרות בכל מקום אם לא נתעורר".