פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין באוניברסיטת תל אביב, שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לאפשרות של פתיחת מלחמה בצפון מול ארגון הטרור חיזבאללה. "אחד הדברים שחיזבאללה חייב לעשות זה להראות שהוא בסופו של דבר לא נוטש את חמאס אלא מגבה אותו", ציין. 

נתניהו לביידן: "שיתוף פעולה בין האומות שאין לו תקדים בהיסטוריה"
מההקלות ועד התגמולים: כל מה שמגיע למילואימניקים שגויסו למלחמה

עוד הוסיף: "בסופו של יום, באינטרס של חיזבאללה לא לראות את ישראל מממשת את האיום שלה, אחרת גם חיזבאללה יודע שבמוקדם או במאוחר ישראל תצטרך לבוא איתו חשבון. החמאס הודיע בשבת האחרונה ששכן מסוגו לו נותן לישראל להתנהל בשקט. אותו דבר לגבי חיזבאללה, אין לישראל ברירה, היא לא תוכל לתת לגופים שיוצא מהם לפעמים את השד הרצחני, לדור בשכנות אליה, כי זה דבר שמפריע לישראל לנהל את עצמה ואת עתידה".  

   

כמו כן, ביקר את התנהלות הצבא: "אי אפשר לנהוג במזרח התיכון עם סט כלים מערבי נקי, אתה חייב לפעמים להיות 'נאסטי' ולייצר הפתעות לצד השני. איפה הצבא הישראלי שבונה את הנרטיב הנגדי בזמן אמת? אם אין צבא מיומן שיוצא ישר לשדה המלחמה, אתה תפסיד ותאבד חלק מדעת הקהל".   

"לארה"ב יש אג'נדה במזרח התיכון ואם הוא רוצה לממש אותה, כמו שעשתה בהסכמי אברהם, לא יכול להיות שחלק מהחוליות בשרשרת יהיו מנהלות על ידי גופים כמו החמאס - לא איתם בונים מזרח תיכון חדש. צריך לדבר על החמאס בלשון עבר במונחים פוליטיים. אני רואה כאן הזדמנות, צריך ללכת עם עזה עד הסוף".