היום נפתח יומה ה־13 של המלחמה מול כוחות חמאס בעזה, כאשר בזווית שדה הראייה ניצבת גם הזירה הצפונית המתחממת מאליה וסוגיית השבויים והנעדרים, שנלקחו בידי חמאס.  

עד מתי הוא יבליג? הסיבות שיגרמו לנסראללה להצטרף למלחמה נגד ישראל

מפקד הגיס הצפוני וחבר הכנסת לשעבר אלוף (מיל') איל בן ראובן שוחח עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5fm והתייחס להלך הרוח המורכב בימים אלה: "אני מזועזע מאוד ממה שקרה בדרום, שואל את עצמי שאלות מאוד קשות, מסתכל צפונה וגם מטפל עכשיו. אני עובר בין כיתות הכוננות ומתדרך אותן על איך מגיעים, איך עושים, כל תפיסת הפעולה של הגנת יישובים".

 

בהמשך, הבהיר: "הצפון מוכן ומאורגן. ביקרתי שלשום את הבן שלי, הוא צנחן באחת מיחידות המילואים פה. ראיתי את כמויות הצבא ואנשי המילואים, פגשתי גם את אלוף פיקוד הצפון. הדרך העיקרית שחיזבאללה רצה בחלומו לתקוף אותנו, זה בעצם מה שחמאס עשה, לזה התארגנו וזה מה שהם תכננו, הדבר הזה נלקח מהם. מימד ההפתעה לא יקרה פה, אין ספק בעניין הזה".

על האפשרות של פתיחת חזית יזומה מול חיזבאללה, אמר בן ראובן: "זו טעות, אני לא חושב שגורמים בצה"ל אומרים את זה. צה"ל צריך לפעול על פי מאמצים ולמקד את המטרות בצורה הטובה ביותר. במקרה הזה צריך להיות לפעמים חכם ולא בהכרח צודק. צה"ל יודע להילחם גם בשתי זירות, אבל זו מלחמה אחרת. ברור שהמאמצים אחרים ושצה"ל צריך להיות ממוקד במטרה אחת עליונה - להשמיד את חמאס ואת תצורתו, להיכנס עם כל הכוח, אוויר, ים ויבשה, כדי לפגוע בטרור צריך להגיע אליו ולדרוך עליו עם הידיים". 

בסיום דבריו, טען מפקד הגיס הצפוני לשעבר: "הצבא צריך להתעסק בדבר אחד, למקד את כל עוצמתו בהשגת המטרה של חמאס. בשביל זה, בפיקוד הצפון יש משימה מאוד לא פשוטה, שהיא להגיב על צורות כאלה ואחרות דרכן חיזבאללה רוצה להשתתף, הוא צריך להגיב ולהרתיע, ואף להגן על תושבי הצפון ולעשות כל מה שהוא יודע לעשות על מנת למנוע את הצטרפות חיזבאללה למערכה. לחיזבאללה יש בלמים מאוד גדולים, הוא מבין שנשברו כללי המשחק, ואם נצטרך לטפל בהם גם מדינת לבנון וגם חיזבאללה ייהרסו. הדבר השני הוא האמריקנים. יש משמעות מאוד גדולה, הרתעה היא אמינה רק אם משוכנעים שהיא יכולה לפעול. כשביידן שולח לכן נושאות מטוסים, כדאי להבין שהדבר הזה יודע לפעול אם הוא יצטרך. זו לא מטרה שלנו, אבל יכול להיות".

"איראן להערכתי לא רוצה לבזבז את חיזבאללה על חמאס, ולכן היא רוצה שהם יציקו לנו כמו שהם עושים עכשיו, ואחרי כל זה יש הרבה אדי דלק באוויר", הדגיש. "הדבר האחרון הוא החזרת הצבע לפנים של אזרחי מדינת ישראל. קרה לנו משהו נורא, איבדנו אמון בדברים שלא חשבנו שהם יכולים לקרות. עכשיו משימת הצבא היא להחזיר לנו את החוסן הלאומי, זו משימה מאוד קשה".