האלוף (במיל) יצחק בריק מרבה לאחרונה להשמיע את עמדותיו ואת הערכותיו באשר לניהול הלוחמה עם החמאס. בין היתר, בימים האחרונים התבטא בריק - גם בהרחבה בראיון המיוחד שהעניק למוסף מעריב - נגד התמרון הקרקעי בתוך רצועת עזה, מה שמכונה "כניסה קרקעית".

נתניהו מאיים: "אם חיזבאללה יתערב - הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה"
איזה איום מהווים החות'ים מחוץ לתימן והאם הם יכולים לתקוף את ישראל?
 
"יש לייבש את חמאס ולא למהר עם כניסה קרקעית" - זוהי עמדתו של האלוף במיל' בריק שהיא, על פי הגורמים המעורים בדיונים בתקופה האחרונה,  תואמת את הערכות שעליהן נשען ראש הממשלה נתניהו.

על פי הגורמים "נתניהו זהיר כי הוא יודע שאסור לעשות טעות, מלוא האחריות מוטלת עליו. אחרי הכשל של 7 באוקטובר הוא מודד כל צעד וכל החלטה. התדרוכים שלפיהם נתניהו הוא זה שמעכב את השלב הקרקעי, בעוד שהדרג הצבאי ורוב הדרג המדיני סבורים כי הזמן עובד לרעתנו ואין לעכב עוד את הפעולה, מכינים קרקע להאשמה האפשרית של נתניהו בניהול הססני מדי של המלחמה". 

לטענת הגורמים "עמדת האלוף בריק מחזקת את רה"מ ואת עמדתו הזהירה, לכן בימים האחרונים התרחשו פגישותיו עם יצחק בריק ובסביבתו גם דאגו לעדכן בכך את אנשי התקשורת. נתניהו נשען על עמדתו של בריק ומבדל את עצמו מ"מחנה ניצים". עם זאת, הגורמים מציינים כי "ההחלטות לכאן או לכאן, קשות ככל שתהיינה, חייבות להתקבל בזמן הקרוב, וכן יהיה".