מלחמת חרבות ברזל: גורם בכיר בצה"ל העריך היום (שני) כי "פעילות צה"ל ברצועה מתקדמת באיטיות בשל הטיפול באיום המנהרות". את הדברים אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.

גיהנום מתחת לאדמה: האתגר הענק של צה״ל - זה מספר המנהרות של חמאס
הצפה או "פצצת ספוג": דיווח - כך ישראל תפעל להרס המנהרות של עזה

לדבריו של הבכיר, "האתגר שעומד בפני צה"ל הוא רשת המנהרות, מבצר תת קרקעי שבנה חמאס מתחת לרצועת עזה", הוא הוסיף: "מדובר במאות מנהרות שמתפרשות על פני קילומטרים רבים".

"לדעתי זוהי הסיבה שהתמרון הקרקעי נע באיטיות, על מנת לנקוט בגישה כירורגית ולנטרל כמה שיותר מנהרות מהן עלולים מחבלי חמאס להתקיל את כוחותינו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במהלך סוף השבוע צה"ל הרחיב את הפעילות הקרקעית בעזה, כאשר מטרות תת קרקעיות ותשתיות טרור הותקפו באופן משמעותי, וצה"ל נכנס לשטח הפלסטיני בצפון הרצועה וכבר הספיק לרשום מספר הישגים. ביממה האחרונה תגבר צה"ל את הכוחות בשטח הפלסטיני, והחל לעבות רצועת ביטחון שמצליחה להרחיק את חוליות הנ"ט ופצצות המרגמה.

בתוך כך, מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב״כ חיסלו אמש את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג'ינה, אשר שילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה. בעבר פיקד אבו עג'ינה על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב״מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור.