אתמול (ג'), לראשונה מפרוץ המלחמה מול חמאס, טיל קרקע־קרקע ששוגר לשטח ישראל ממרחב ים סוף יורט בהצלחה על ידי מערכת חץ באזור העיר אילת, זאת על רקע איומים נוספים של החות'ים מתימן כלפי העיר הדרומית. ראש עיריית אילת אלי לנקרי שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל והתייחס ללילה הקשה.

תושבי העוטף שפונו לאילת: "הממשלה נטשה אותנו"
אילת על הכוונת של החותי'ם: "נורו טילים בליסטים"; טיל החץ יירט אותם

תחילה, הגיב לאיום מתימן: "האיום הזה לא חדש לנו. הוא מוכר. אנחנו מכירים אותו יותר מאז תחילת המלחמה, והעיר התמודדה איתו. מערכות ההגנה של העיר התמודדו עם האיום הזה". 

הוא שיתף כי באזור בו הוא נמצא, מדובר על 30 שניות הגעה למרחבים מוגנים. "הושמעה אזעקה רק פעם אחת אתמול בבוקר, בשני האירועים הנוספים לא היה צורך להשמיע אזעקה, זה לא היה אמור ליפול בתוך שטחי ישראל. לאיום הזה יש זמן. זה ברור". עוד הוסיף כי "מערכות הזיהוי מזהות את האיום הזה הרבה זמן לפני שהוא מתקרב לאזור, לכן, עקרונית, יש זמן. אבל פיקוד העורף החליט להשאיר את ההנחיות כפי שהן, גם מתוך הבנה שאולי יצטרכו להתמודד אולי עם איום אחר שכרגע לא עומד על הפרק. ההחלטה של פיקוד העורף היא להישאר עם ההנחיות של 30 שניות". 

על הילדים המפונים שהגיעו למקום, סיפר לנקרי: "אנחנו התחלנו לשלב כמובן את הילדים במערכות החינוך שלנו, במסגרות החינוך השונות. אנחנו עושים הכול כדי שהם ירגישו ככל האפשר בבית. ילדי שדרות, למשל, לומדים כבר החל מהשבוע שעבר בבתי הספר שלנו במשמרת שנייה עם צוותי החינוך שלהם. חלק מהקיבוצים כבר התחילו ללמד בתוך אוהלים שהוקמו במיוחד בתוך מתחמי בתי המלון וגני הילדים שלהם. במקביל, אנחנו בהליכים מתקדמים של הקמת בית ספר מקרוואנים, זה יקרה ממש בימים הקרובים".

הוא המשיך: "אנחנו עושים הכול. אנחנו מייצרים להם פעולות הפוגה בתוך בתי המלון, הם משולבים. מאות מהילדים עושים את כל הפעילויות שהם רגילים להן. אנחנו לעולם לא נדע לתת להם תחושה של הבית שלהם, אבל יוצאים מכלינו כדי לעשות הכול כי אנחנו מאמינים שלאנשים האלה צריך לתת הכול. מבחינתי אלה תושבים שלי". 

שיגור כטב"מ על ידי ארגון החות'ים. (צילום: Reuters)

באשר להערכתו כמה זמן תימשך המלחמה, הוא אמר כי "אנחנו מבינים שמדובר בשבועות ארוכים ואולי יותר מכך. אני מאמין שחלק מהקהילות ימצאו גם פתרונות אחרים. יש כמה קהילות שנמצאות כאן שאתם מבינים שאין להם לאן לחזור". בנוסף, התייחס למימון אשר היה צפוי להגיע: "זה לא קרה בשבוע הראשון, בעשרת הימים הראשונים ואולי קצת יותר, אנחנו נשאנו בנטל לבד וזה היה בסדר". 

לאחר מכן, נשאל: "קיבלת כסף מהמדינה?", הוא ענה בחיוב וציין: "עכשיו כן. בשבוע האחרון משרדי הממשלה נכנסו לאירוע, מבינים את גודל האירוע. יש משרדי ממשלה שהקימו כאן מנהלות משרד החינוך הקים כאן מנהלת. משרד הרווחה הקים כאן מנהלת". עוד הוסיף: "משרד האוצר הזרים כסף לעירייה, התשובה היא כן. אמנם רק בימים האחרונים, אבל כן, על פי אותה נוסחה שנקבעה. אני עדיין אומר שזה רחוק מלהספיק, אבל לשאלתך, כן, הזרים כסף ונצטרך עוד הרבה כסף כאמור". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm