מלחמת 'חרבות ברזל' היום ה-26: אבל כבד נפל על בני משפחתו, חבריו ומוקיריו של שי ארוס ז"ל מחולון, לוחם בגדוד צבר בחטיבת גבעתי, בן 20 בנופלו שנהרג בקרב בצפון רצועת עזה.

קרוביו של סמ"ר איתי יהודה ז"ל חלקו לו כבוד אחרון: "ילד מדהים שאהב את המדינה שלו"

בבית הספר אורט בחולון שם למד שי במגמת הנדסת מחשבים ואלקטורניקה בהתמחות בתחום הביו רפואה, קיבלו בצער גדול את נפילתו של בוגר התיכון שנהרג מטיל נ.ט יחד עם חברו הקרוב איתי יהודה. ארוס, היה תלמיד שנון וזכה בהצטיינות חברתית. 

"שי ארוס היה למנהיג בבית ספרנו, בוגר מגמת ביורפואה והיה מהבולטים בנתינה, בערבות הדדית ותרומה לזולת", סיפר בעצב מנהל תיכון אורט חולון, שלומי גנון – "שי לקח חלק בתוכנית 'מחוברים' וליווה בקשר אישי ניצולת שואה תקופה ארוכה, לצד יוזמות התנדבותיות רבות שיזם. שי גם היה פעיל בתנועת הנוער 'אחרי' והיה ממובילי הקן בעיר. שי רצה להתגייס ליחידה הכי קרבית. מדובר בילד ערכי במיוחד".

סמ''ר שי ארוס ז''ל שנפל בקרב בעזה  (צילום: דובר צה''ל)
סמ''ר שי ארוס ז''ל שנפל בקרב בעזה (צילום: דובר צה''ל)


"אנחנו זוכרים ילדים טובים רק בנסיבות טובות ושי היה אחד מהם. שי הצטיין חברתית, היה סוג של מנהיג. הוא שאף לשירות משמעותי בצה"ל והיה פעיל חברתי", סיפר עוד גנון – "במשך שנתיים הוא ליווה מידי שבוע ניצולת שואה, הבחור תמיד נתן מעצמו, התנדב בפעילויות וגם למד במגמה יוקרתית – בביו-רפואה. הוא היה מצטיין גם חברתית וגם לימודית. האובדן שלו מאוד כואב".

מאז פרוץ המלחמה נהרגו שלושה מבוגרי אורט חולון – שני לוחמים ובוגרת של בית הספר שנרצחה במסיבת הטבע. "על לוח ההנצחה בבית הספר היו רשומים עד פרוץ המלחמה 39 בוגרים שנהרגו בעת פעילות מבצעית בצה"ל ובפעולות איבה. ניאלץ להוסיף את השמות של שלושה בוגרים נוספים. הלב כואב", סיפר עוד גנון.

גם עיריית חולון פרסמה הודעה כואבת: "עיריית חולון ותושבי העיר מחבקים את משפחת ארוס ומשתתפים בצערה הכבד על נפילתו של הבן, חייל צה"ל, סמ"ר שי ארוס ז"ל, בוגר אורט חולון, חובש קרבי בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. בן 20 היה בנופלו. יהי זכרו ברוך".