ד"ר מיכאל מילשטיין, חוקר בכיר למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, התראיין הבוקר (חמישי) ב-103FM, והתייחס לדיווח שעלה לאחרונה בנוגע לבכירי חמאס בעזה. "אני חושב ששווה לתהות על כותרת שרצה בעיקר ב-24 השעות האחרונות ודווקא חוזרת למקבלי ההחלטות בתוך ישראל, ואני מדבר על כל מיני דיווחים ולפיהם בישראל בוחנים אפשרות לחזור על המודל של ערפאת ב-1982, כלומר עזיבה מסודרת, המונית, של ביירות - גם במקרה של סינוואר ושל חמאס", ציין.

כוחות גולני ושריון חיסלו עשרות מחבלים; סגן במיל' יובל זילבר נפל בקרב בצפון הרצועה
ראש אמ"ן לשעבר: "נתניהו לא ממוקד בלחימה אלא בהישרדות"

הוא העביר ביקורת על הרעיון: "אני אהיה אפילו בוטה. אני חושב שמי שמעלה רעיונות כאלה, בעצם מוכיח שהוא לא יצא מהקונספציה של 7 באוקטובר. כלומר 7 באוקטובר היה יום שבו הוכיחו רבים בישראל שיש להם הבנה מועטה ביותר, אם בכלל, לגבי מה זה חמאס ואיך זה עובד, ומי שממשיך להעלות רעיונות כאלה, מראה שהוא בעצם עדיין לא יצא מ-7 באוקטובר".

הם יעדיפו להיות שהידים ולמות ולא לוותר.
"בוודאי. זה ייראה הרבה יותר כמו היטלר בבונקר ב-1945, מאשר כמו ערפאת בביירות, או אפילו סדאם חוסיין ב-2003 שפשוט נמלט מהארמון". 

הוא המשיך להבהיר את כוונותיו האמיתיות של סינוואר: "אתה לא תצליח להבין למה הוא יצא למערכה ב-7 באוקטובר. זאת לא מערכה שנבעה מרצון לקעקע את הנורמליזציה עם סעודיה, אפילו לא כדי לשחרר את האסירים או לגרום לשיפור המציאות הכלכלית בעזה, היא חלק מתפיסת חזון אידאולוגי עמוק שאומר, 'זאת עוד לבנה בדרך להכחדת ישראל'. בלי להבין את זה, אנחנו נמשיך לשגות באופן שבו אנחנו מתארים, מתרחשים, מנתחים את חמאס". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm