מלחמת חרבות ברזל: בישראל מזהים היום (חמישי) ניסיון של חיזבאללה לרשום עליית מדרגה במערכה בגבול הצפון, וההערכה היא כי יהיה ניסיון להרחיב את טווחי ירי הרקטות. 

בדרך להסלמה בצפון? "נסראללה מבין שאיבד את מומנטום ההפתעה"
מערכות הגנה אווירית מפני מטוסים: כוח ואגנר מחמש את חיזבאללה | דיווח

כמעט כל אמירה של דובר צה"ל והדרגים הבכירים בישראל בימים האחרונים, מסתיימת בהעברת מסר לחיזבאללה, ומדגישים כי רק חלק קטן מהכוח האווירי של צה"ל לוקח חלק במערכה ברצועת עזה, וכי כבר עכשיו פרוסים כוחות רבים לאורך גבול הצפון. 

המסרים הללו הם בבחינת אזהרה כלפי חיזבאללה, לאחר שבימים האחרונים חזר שר הביטחון יואב גלנט פעם אחר פעם כי ישראל אינה מעוניינת במלחמה עם חיזבאללה בלבנון, אבל תדע להגיב להסלמה נוספת.

יואב גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עד לשלב זה חיזבאללה ניסה לפגוע בעיקר בשימוש בטילי נ"ט, אך לאחר מספר הצלחות מבחינתו בימים הראשונים ללחימה, במקביל לכמה חדירות של ארגוני טרור אחרים לשטח ישראל וגבו מחיר של שישה הרוגים מכוחותינו, המגמה הזאת התהפכה לחלוטין בשלושת השבועות האחרונים כאשר חיזבאללה איבד כבר כ-40 חוליות נ"ט, ועל פי הערכות שונות איבד כ-70 פעילים.

בתוך כך, חיל האוויר מנצל את ההזדמנות בשבועות האחרונים להשיב לעצמו את חופש הפעולה האווירי בזירה, לאחר שישראל במשך תקופה ארוכה הגבילה את גיחות הצילום מעל לבנון בשל פריסת מערכות הגנה של חיזבאללה וחשש מהסלמה שיכולה להתרחש. 

נוכח הניסיונות של חיזבאללה להפיל כטב"מים של חיל האוויר, ישראל המשיכה לפגוע בכל התקופה האחרונה ביכולות ההגנה של חיזבאללה, פגיעה שסביר להניח מטרידה מאוד את ראשי הארגון. בישראל מעריכים כי לאור הקושי שנוצר בחיזבאללה להגיע להישגים קרקעיים באמצעו כוחות "רדואן", ינסו בארגון לגבות מחירים גם באמצעים אחרים.