במהלך פעילות כוחות צה"ל, הושגה שליטה על מעוז של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. במהלך ההשתלטות על המעוז ששימש את מחבלי הארגון, כמו גם את מטה המודיעין המבצעי שלו, התגלה מידע מודיעיני רב, שיוכל לסייע לצבא במהמשך המלחמה. 

היום ה-28 | גלנט: "הפגיעה במחבלי החמאס שיטתית", נפילה בגן ילדים בשדרות
"הנחתת דף מסרים": עד כמה הדוק הקשר בין הרוסים לאיראנים?

המידע שהתגלה ע"י הכוחות בשטח, כלל בין היתר פקודות מבצע של ארגון הטרור חמאס, מפות אופרטיביות, טבלאות פיקוד ושליטה, אמצעי תקשורת ופרטים אישיים של מפקדים ומחבלים מארגון הטרור. מצה"ל נמסר כי החומרים מתוחקרים על ידי מודיעין אוגדה 162 וגורמים נוספים. 

מידע מודיעיני רב שנמצא במהלך ההשתלטות על מעוז החמאס (צילום: דובר צה''ל)
מידע מודיעיני רב שנמצא במהלך ההשתלטות על מעוז החמאס (צילום: דובר צה''ל)

מפקד סיירת גבעתי, סגן אלוף ז', מסר: "חטיבת גבעתי פשטה בעיר עזה. במהלך הפשיטה, ביחד עם גדוד 196 של השריון, היחידה נכנסה לתוך המעוז עצמו, ניהלה קרבות קשים עם מחבלים, הרגנו לא מעט, השמדנו פירים, תת-קרקע והבאנו חומרים מודיעיניים חשובים. אנחנו נמשיך לפשוט לכם על המעוזים ולהרוג אתכם בתוך הפירים, בתת-קרקע ואיפה שלא תחכו לנו".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר לקריאתו של שר החוץ האמריקאי להגברת הסיוע הומניטרי המועבר לרצועה. "הבהרתי שאנחנו ממשיכים בכל הכוח ושישראל מסרבת להפסקת אש זמנית שאינה כוללת שחרור חטופים. אנו לא מאפשרים העברת דלק לרצועה, ונמתנגדים להעברת כספים", הדגיש לאחר פגישתם של השניים.