במהלך השבוע שעבר, חיילי חטיבה 6 הובילו סדרה של תרגילים גדודיים שבהם תרגלו את שיתוף הפעולה בין חיילי חי״ר, שריון והנדסה, והגבירו את המוכנות והכשירות לכל תרחיש אפשרי בחזית הצפונית.

דינמיקה מסוכנת: הלחימה בעזה דוחפת את חיזבאללה להסלמה, וישראל נאלצת לפעול
השר זוהר בביקורת מרומזת על נתניהו: "מצופה מכולם לא לעסוק בדיון על הנאשמים במחדל"

״האימון נועד להכין את הכוחות לתמרון ולחימת אמת״, אומר סמח״ט ב׳ של חטיבה 6, סא״ל במיל׳ אבידע. ״אנחנו חטיבה שמוצבת בגזרת הצפון, ואנו מגבירים יום יום את הכשירות והמוכנות ללחימה. במסגרת הזו, אימנו את הגדודים של החטיבה בתרגילים גדודיים יחד עם גדוד ההנדסה של החטיבה ועם כוחות השריון. צריך להבין, התמרון המשמעותי של כוחות צה״ל ברצועת עזה שאנו רואים כעת כולל לא רק כוח חי״ר כמו גולני או גבעתי, אלא גם גדודי הנדסה ושריון שמסייעים במשימה. צמוד לטנק השריון, יש לוחמי חי״ר ומאחוריהם אנשי הנדסה קרבית עם אמצעי לחימה שיודעים במידת הצורך לפוצץ מוקשים, לסלק פצצות, לפתוח צירים או לפרוץ מכשולים״, הוא מסביר. 

כאמור, בעקבות התפיסה הרב חילית והזרועית, בתרגיל השתתפו כוחות חי״ר, הנדסה ושריון זה לצד זה. התרגילים נפרסו לאורך כל השבוע שעבר: ״כל תרגיל מתחיל לפנות בוקר - ומסתיים רק לקראת 18:00 בערב. קיימנו מספר תרגילים, אחד אחר השני, ששילבו מהלך לחימה - התקדמות, לחימה בשטח פתוח, פריצת מכשול, התקדמות לעבר יעד כפרי שמאופיין בפאתים וכיבושו, כניסה לשטח בנוי״, מרחיב סא״ל במיל' אבידע.

תרגיל משותף של כוחות הנדסת קרבית, חי''ר ושריון בצפון (צילום: דובר צה''ל)
תרגיל משותף של כוחות הנדסת קרבית, חי''ר ושריון בצפון (צילום: דובר צה''ל)

״תרגלנו קרב אמיתי לגמרי שכלל אף מפקדה גדודית וחטיבתית שהייתה צריכה לקיים שרשרת פינוי פצועים, עם כוחות רפואה שפינו לאחור את הפצועים״, תיאר את אופרציית התרגיל. ״הצלחנו לצבור סד״כ שאין באימוני שגרה - מעל 120 אחוזים של סד״כ מהרגיל, ואנחנו פה כדי לעמוד במשימות שלנו ולנצח. אנחנו פועלים כבר עכשיו ונמשיך לפעול ככל שיידרש מאיתנו. בשביל זה התגייסנו, בשביל לקבל משימות ולעמוד בהם - עבור המטרה אנחנו לא בבית כבר כ-30 יום״. 

סיכול ממוקד מהאוויר: רכב של מחבלים בדרום לבנון סוכל (צילום :רשתות ערביות)

״כשעזבתי את הבית ב-7 באוקטובר בשעה 8:00 בבוקר למילואים היישר אל הצפון, לא הבנתי מה קורה ולאן זה יתפתח״, הוא נזכר. ״לקחתי איתי שני זוגות של מדים, גרביים, תחתונים ולא מעבר, אך האזרחים באזור עוטפים אותנו ומסייעים לנו בכל הזדמנות. הם לא מפסיקים להרעיף תשומת לב, מזון, ציוד צבאי, ביגוד. אנשים רוצים להכין לנו ארוחות ערב, לארח אותנו. אנו מוקירים להם תודה גדולה״. 

מוכנים לכל תרחיש. תרגיל של כוחות חי''ר, שריון והנדסה קרבית בצפון (צילום: דובר צה''ל)
מוכנים לכל תרחיש. תרגיל של כוחות חי''ר, שריון והנדסה קרבית בצפון (צילום: דובר צה''ל)

כאמור, בתרגילים השתתפו מאות מילואימניקים, שרובם הגיעו מהשירות הסדיר בגדוד 932 של הנח״ל - לחטיבה 6 שמשמשת כחטיבת מילואים. המילואימניקים עזבו את הכל, התגייסו לפתע למשימה המבצעית, וכבר חודש שהם לא נמצאים בביתם, ועושים הכל כדי להיות במוכנות הגבוהה ביותר שבסופו של דבר תגן על אזרחי הצפון: ״אנחנו עושים דברים בצורה מאוד אינטנסיבית, כל החיילים רתומים עם מורל מאוד גבוה. ברורה לנו המטרה, ואנו משתמשים בכל היכולות שלנו. חלק מהכוחות שלנו כבר נמצאים בהגנה, ושאר הכוחות מגבירים מוכנות ומתאמנים. כל מי שמתאמן, מנצל כל דקה כדי להיות הכי מוכן שאפשר לנוכח המשימות העתידיות שיכולות להגיע אלינו. יש כאן את החיילים הכי טובים שיש כדי לבצע כל משימה מבצעית ברמה הגבוהה ביותר״.