כוחות צה"ל הפועלים בעזה מתקרבים לבית החולים "שיפא" בעיר, שהופך למוקד בעייתי של פעילות. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף בחודש שעבר כי  המפקדה המרכזית של ארגון הטרור חמאס נמצאת מתחת לבית החולים - וכוללת מספר מתחמים, בהם אזור לאחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת רבה.

דינמיקה מסוכנת: הלחימה בעזה דוחפת את חיזבאללה להסלמה, וישראל נאלצת לפעול | טל לב רם
לינץ' חמור בתיכון בנתניה: קבוצת תלמידות היכו את חברתן באכזריות ועוכבו

ל"מעריב" נודע כי אחד הפתרונות שנשקלים כעת ונמצא בשיח מתקדם מאחורי הקלעים הוא האפשרות להציב בתי חולים שדה ואולי אף ספינת בית חולים מול הרצועה, ולהעביר אליהם את המטופלים שמאושפזים ב"שיפא", בית החולים המרכזי של הרצועה.

יצוין כי מדובר בפרויקט בינלאומי, כאשר הגורם הדומיננטי כרגע זו מצרים. המימון יהיה זר, ככל הנראה אמריקאי או קטארי, והאישור ישראלי.

צה״ל ושב״כ חושפים עדויות נוספות אודות השימוש שעושה חמאס בבית החולים שיפא. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

אתמול הביעה קבוצת רופאים את מחאתה נגד השימוש הציני של חמאס בבתי החולים ובפרט בית החולים הגדול "שיפא". במכתב רשמי, כתבו: "ברגע שארגוני טרור רצחניים בנו כחלק בלתי נפרד מבתי החולים מפקדות רצח וטרור - הם הפכו את בתי החולים למטרה לגיטימית".

עוד צוין, כי "כל מקום בו מסתתרים אנשים ו/או משמש לפעילות טרור מהווה מטרה לגיטימית להשמדה - גם אם מדובר בבתי חולים. לא עוד! תושבי עזה שמצאו לנכון להפוך את בתי החולים לקיני טרור בניסיון לנצל את המוסר המערבי, הם אלה שהביאו על עצמם את השמדתם - יש לחסל טרור בכל מקום ובכל דרך".