המלחמה מול החמאס שהחלה לאחר הטבח הרצחני בישראל, נמשכת כבר למעלה מחודש, כשגם בחזית הצפונית מתנהלים מפעם לפעם קרבות בין חיילי צה"ל למחבלי ארגון הטרור. בשיחה עם "מעריב", התייחס האלוף במיל' עמוס גלעד להתפתחויות, כמו גם להגעתו של ראש ה-CIA וויליאם ברנס לישראל. 

על רקע הדיווחים: נתניהו מבהיר שוב - "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו"
עונש מוות למחבלי הנוח'בה הכלואים בישראל? הפנייה של בן גביר לראש המל"ל

"משימת העל הראשונה היא נטרול היכולות של חמאס ופגיעה קשה בו", ציין והוסיף: "משימת העל השנייה יכולה להיות התוצאה של זה, ככל שאנחנו מתקרבים לראש הנחש. עד כה, החמאס לא קיים איתנו משא ומתן וככל שניתן להבין לא התכוונו לקיים איתנו משא ומתן אלא לסחוט אותנו ולטשט אותנו ולעכב אותנו וכו'". 

על ביקורו של ראש הCIA בישראל, אמר: "הוא אדם מיומן, איש דיפלומטיה מנוסה, שמשמש מספר 2 לשר החוץ האמריקאי. מדובר בסוכנות הביון החזקה בעולם, והוא מחובר אישית במערכת שלו לעולם הערבי. הביקור שלו קיבל פומביות, אך תכני הביקור לא. אני מניח ומקווה כמובן שהשילוב בין מהלכי צה"ל המוצלחים לבין התמיכה האמריקאית בעובדה שהגיע לכאן ראש הCIA, אולי תיתן לנו מוצא בזמן הקרוב לגבי החטופים". 

ומה לגבי הזירה הצפונית?
"יש פה שני דברים חשובים מאוד שצה"ל ופיקוד הצפון מפליאים לעשות בפעילות מבצעית מאוד מרשימה מול החיזבאללה בדרום לבנון. עשרות מחבלים של חיזבאללה נהרגו. יש הישגים נוספים ודפוס פעולה שאף פעם לא היה של פגיעה מיידית בחיזבאללה בכל אירוע. פעם היו קווים אדומים, היום אין את זה.

הדבר השני הוא שנסראללה ממשיך לשמור על דפוס אמנם חמור מבחינתנו של חימום הגבול, אך הוא לא מרחיב את זה לעימות מקיף, מה שמאפשר לנו להתמקד ביעד המרכזי על בסיס מעשי הזוועה הנוראים שבוצעו על ידי החמאס כישות טרור מדינית, שחייב להיעלם. שתי תקוות של חמאס לדעתי התבדו ועלו לו ביוקר. האחת, מעשי הזוועה אינם מאפשרים ולמעשה דוחפים את ישראל רק לדרך פעולה אחת ששילוב של חמאס כגוף של שלטון וטרור לא יתקיים והשניה היא שאין לו שיתוף פעולה רב חזיתי, הם ציפו לקריסת ישראל מול כל החזיתות וזה לא קורה.

בסוף אני לא משתמש במילים מפוצצות כי 60 אלף תושבי ישראל כעת לא בבתים ואם השכנים בצפון יהיו כוח רדואן זה לא טוב. צה"ל פועל לשנות את המציאות בצפון. היישום המלא של 1701 זה לא החלטה שהיא בתוקף חייבת להיות. המתווה חייב להיות שהאיום ייחלש או יוסר. זו החלטה כבדת משקל לתאם מול האמריקאים, לבנות תשתיות בעורף. צריך גם מנהיגות אחרת, אני חושב לבלום את כל תהליכי ההיחלשות".