שלושה פקידים אמריקאים בהווה ובכיר אמריקאי לשעבר חשפו היום (חמישי) כי חיזבאללה בנה מגוון רחב של כלי נשק, כולל טילים נגד ספינות שיוצרו ברוסיה.

הנשיא הרצוג בראיון ל-NBC: ״אין כרגע הצעה ממשית לעסקה מצד חמאס להחזרת החטופים״
מעל 50 מחבלים חוסלו: צה"ל בפשיטה על הרובע הביטחוני של חמאס | צפו

ככל שארצות הברית שולחת יותר ספינות מלחמה ונושאות מטוסים למזרח התיכון, גוברים החששות במערב לגבי ארסנל הטילים של ארגון הטרור הלבנוני והאיום הפוטנציאלי שלו עליהן.

לדברי הארבעה, לארגון, הנתמך על ידי איראן, יש טילים רוסיים חזקים נגד ספינות מסוג יאחונט, המדגישים את הסיכונים החמורים באם תפרוץ מלחמה אזורית.

ב"רויטרס" דווח שאחד הגורמים אמר כי "ברור שאנחנו מקדישים לכך תשומת לב רבה. אנחנו לוקחים את היכולות שלו ברצינות רבה". זאת, מבלי להתייחס ישירות לשאלה אם חיזבאללה מחזיק בטילי יאחונט נגד ספינות.

עם זאת, שלושת הגורמים האחרים ציינו כי הצי האמריקאי שהוצב לאחרונה באזור כולל מערכת הגנה מפני טילים.

שני מקורות נוספים אישרו כי חיזבאללה השיג את הנשק מסוריה בזמן שנלחם שם כתמיכה בנשיא בשאר אל-אסד במשך תקופה ארוכה.

משרד ההגנה הרוסי סירב להגיב לדברים ואילו דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כשנשאל על המידע ממקורות אמריקאיים כי "החדשות האלה לא אושרו כלל. אנחנו לא יודעים אם זה נכון או לא".

השר יואב גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה" (צילום :אלעד מלכה)

על פי דו"ח של המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים (CSIS) בוושינגטון, טיל היאחונט המשוגר מהקרקע מתקרב למטרה בגובה נמוך של 10 עד 15 מטרים כדי להימנע מגילויו. הוא יכול להיות משוגר גם מהאוויר או אפילו באמצעות צוללות.

לפי הדו"ח, הטיל, הנקרא גם P-800 אוניקס, פותח לראשונה בשנת 1993 על ידי חברה ביטחונית רוסית.