מבצע חרבות ברזל: הג'יהאד האיסלאמי פרסם הערב (חמישי) הצהרה לפיה הארגון נכון לשחרר שני חטופים - קשישה וילד, שנחטפו בשבעה באוקטובר ומוחזקים בידי הארגון.

ישראל התחייבה לארבע שעות הפוגה ביום 
חודש למלחמה: 9,500 רקטות שוגרו לישראל, כמה נחתו בשטח הרצועה? | תיעוד 

הג'יהאד פרסם גם סרטונים קצרים של שני החטופים. חנה קציר, קשישה תושבת ניר עוז, אמרה בסרטון: "אני נמצאת במקום שלא שלי. מתגעגעת הביתה, לילדים, לרמי בעלי ולכל משפחתי היקרה והאהובה. מוסרת לכם ד"ש חם, אוהבת אתכם ומקווה שאצליח לראות אתכם בשבוע הבא. מקווה שכולם בריאים ושלמים.

"אני חושבת שמי שאחראים על הבלגן זה אנשים שרבים אחד עם השני. ומי שלא טוב לנו זה ביבי נתניהו. הוא הורס כל דבר טוב, פוגע באנשים ובגלל זה כל הילדים נהרגו. הוא עשה מלא טעויות וזה פוגע בחברה שלנו. ביבי אחראי על הכל, מה שקורה בארץ וגם בעולם, והגיע הזמן שתגיע הביתה.

"לוחמי הג'יהאד עשו את הכל שנהיה בריאים, אנשים התנהגו בסדר גמור. מבחינה בריאותית ומבחינת אוכל, מקום לישון. הכל התנהל כרגיל, בסך הכל התנהגו אלינו מאוד יפה ואני מבקשת ממשלת ישראל שתעשה הסכמים ברורים שנחזור הביתה בשפיות ובריאות".

יגיל יעקב בן 13 אמר: "אני מתגעגע בטירוף למשפחה, לחברים ואני אוהב אותם. אני רוצה להגיד תודה רבה ולחזק את התומכים שעכשיו בתל אביב, לוחצים על הממשלה שנחזור הביתה כמה שיותר מהר", עוד הוסיף: "רוצה להגיד לנתניהו שזה פשוט לא יאמן. הפיצוצים האלו, אתה הורג ילדים ואפילו אסירים. אתה לא מחזיר את המים והחשמל והתרופות. אנחנו צריכים את זה, עזוב רגע את הפלסטינים".

מוקדם יותר פורסם כי יעקב בן ה-13 סובל מאלרגיה קשה לבוטנים, וכי ראשי האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית שיגרו מכתב בהול לאיגודי האלרגיה הבינלאומיים בבקשה להתערבותם מול ארגון הצלב האדום. האלרגולוגים מישראל דורשים שנציגי הצלב האדום יבקרו בשבי את הילד, שנמצא בסיכון גבוה לתגובות אנפילקטיות קטלניות באכילת בוטנים, יוודאו ששלומו טוב וידאגו לספק לו מזרק אפיפן. המכתב הועבר באופן אישי לנשיאת הצלב האדום.